Rundgång

2009-09-09 @ 12:13:06
Tack för alla tips om halsband som är skonsamma mot pälsen! Jag har letat snygga alternativ i en vecka nu, och ungefär så här har jakten gått:


Först ut: Hurttas pälshalsband. Säljs billigt hos Djurmaxi (139 kr) och kan bli mysigt som halsduk i vinter. Tyvärr tycker jag inte att det är särskilt snyggt ...

Hos Hööks nosar jag upp ett liknande halsband i fin lila färg med texten "My precious". Handtaget på det matchande kopplet är också klätt med fuskpäls och hela setet kostar bara 89 kr. Och finns bara i stora storlekar.


Varken storlek eller färg är ett problem om man är beredd att hosta upp 600 pix för ett äkta minkhalsband. Sägs vara det ultimata för pälsen och kan beställas från Barbro Johansson, vars telefonnummer finns hos Pudelparadiset. Men plånboken tvekar. Jag letar vidare.


Hittar en budgetvariant av minken hos Sea hund och katt. Äkta läder plus rosa fuskpäls är glammigt och fluffigt, men även här går jag bet när det gäller storleken. Större vovvar kan prova shoppinglyckan för 175 kr.


Ok, dags för rundsydda halsband i läder. De kan man köpa överallt – om man gillar svart och brunt. Men i roligare färger krymper utbudet drastiskt! Fastnar till sist för Jokkes modell Wasa. Finns i rosa, lime och rött, för små hundar. Pris: cirka 170 kr. Är vi hemma nu?

Nja, jag tvekar inför halvstrypmodellen. Och fakturan blir för fet när matchningen kommer in i matchen. 518 kr inkl frakt är det billigaste jag hittar på nätet, hos Djurbiten. Och då snackar vi bara koppel ...


Italienska märket Malucchi är egentligen det som står högst upp på önskelistan, och helst i färgen fuchsia. Får EN träff på en webshop – som har sålt slut på det sömlösa kopplet. Halsband har de inte alls. Snart ger jag upp.


Då rycker fina Fiona ut – och köper ett Malucchi-set åt mig i Uppsala! Läcker aquafärg, rätt storlek, inga sömmar. Priset: 400 spänn för både halsband och koppel. Pälsen är räddad – stort tack!


Kommentarer
Postat av: Louise och Puma

Hej, Jag funderar på att starta en Hundblogg, har du ngr tips ? och tack för kommentaren i min förra blogg om att puma va söt :)

2009-09-09 @ 12:41:16
URL: http://louisekoch.blogg.se/
Postat av: Charlie & Kalle

Vad snällt!

2009-09-09 @ 14:11:49
URL: http://kalleyork.charlottekihl.se
Postat av: Fiona

Haha, du är fööör gullig du! Det var så lite så, vad gör amn inte för en god pudel-vän? Har införskaffat två likadana halsband till min (blivande) lilla! Rött och vitt blev det, men inget matchande koppel...



Kram kram ses förhoppningsvis i helgen :D

2009-09-09 @ 15:20:43
URL: http://spoilme.blogg.se/
Postat av: Lisa

Kedjan på halvstrypet gjorde min hunds vita päls lite grå. Så se upp med det!

2009-09-09 @ 17:42:08
Postat av: Elin

Romeo har mink och det ska även Julius få en vacker dag. :) the best shit! :)

2009-09-09 @ 20:00:53
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Mio & Ira

ojojojojojooj vilken lång sökning efter halsband till Dollysan! :) ja Barbro är duktig på sy. hon har trimmat Mio inför utställning samt sytt overall som Mio ratar men den va svindyr så jag ska kämpa lite till innan jag ger upp :D

PUSS

2009-09-09 @ 21:07:35
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Jimmie och Kingeling

å va snällt av Fiona :)



sv; hehe, lyckan var total när jag såg några puppia-lappar sticka upp från rea-lådan ;)

Tradera är bra, man säger ju inte nej till billiga priser :)



ha det bäst! kramar*

2009-09-09 @ 22:43:20
URL: http://kingeling.blogg.se/
Postat av: Amanda och Wille

Jag vet en som syr minkhalsband från 150 kr plus frakt (beroende på storlek på halsbandet). Visserligen finns det endast den bruna färgen men med den prisskillnaden så är det inget jag lägger någon vikt vid. Jag har själv 1 från henne som jag är jättenöjd med. Om du vill kan jag försöka se om jag har kvar hennes kontaktuppgifter?

2009-09-09 @ 23:51:10
URL: http://aochw.blogg.se/
Postat av: Nicki

Grattis till Malucchi-fyndet! Kollektionen kom ut på marknaden redan 2004, så inte många kvar ute i handeln. Mintgrönt är snyggt till vit päls! Och oroa dig inte för styvheten på kopplet, (inuti ytterlädret finns faktiskt stålvajer!)faktiskt så ger det med sig efter lite användning och blir följsammare med tiden. Och visst är det härligt lyxigt mjukt skinn! Och ett kanon-pris för ett set: normalt så kostar bara kopplet närmare 500 kr!! Men tänk på att lädret inte tycks tåla fett, speciellt de ljusa färgerna får lätt fläckar, tyvärr, men inte alla som använder oljor i nackpälsen på pudel förstås, tänkte ändå jag skulle varna för det.

2009-09-09 @ 23:56:12
Postat av: Anette

HJÄLP!! Skall köpa tikskydd till min lilla tjej men jag hittar inte hur vart man mäter på hunden för att få rätt storlek? midja, höft och längden?

2009-09-10 @ 09:14:11
URL: http://tertsnom.blogg.se/
Postat av: Amanda och Wille

Om du skickar ett mail till mig, [email protected] så kan du få mailadressen till kvinnan med minkhalsbanden. Vill inte lägga ut hennes mail till allmän beskådning.

2009-09-10 @ 13:01:48
URL: http://aochw.blogg.se/
Postat av: iDa & ReVo

Finns ju hur många som helst hur skall man kunna veta vilken som är bäst?

Kram

2009-09-10 @ 17:24:57
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Nicki

Kolla in vad jag hittat åt dig, om du gärna velat ha ett halvstryp i fuchsia-rosa, visserligen inte helt sömlöst eller Malucchi, men hyfsat pris:

http://www.goblins.se/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=201

2009-09-10 @ 21:35:10
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Tack för alla kommentarer! Tack för era tips, frågor, varningar, komplimanger, synpunkter och glada tillrop. Vi hinner inte svara så mycket eller så ofta som vi skulle önska, men vill att ni läsare ska veta hur uppskattade ni är!

Stor kram!

2009-09-11 @ 05:41:58
Postat av: Mikkan

Åh! ett sånt halsband och koppel skulle Mozart också behöva! ^^ Det han har nu är tyvärr med sömmar..

2009-09-12 @ 13:22:32
URL: http://fluffdog.blogg.se/
Postat av: Anna

Använd snakekedjor fast inte som stryp utan fäst koppelhaken i båda ringarna istället, det sliter mkt. lite på pälsen. Annars syr Siv-Laila på Sandfields kennel minkhalsband i halvstrypsmodell (som Hurtta halsbandet du visar i inlägget) för ett mkt. humant pris. Har ett till mina kineser eftersom jag är rädd om det lilla "hår" de har ;)

2009-09-24 @ 01:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0