Modell i mocka & muffins

2009-02-20 @ 17:50:31
I går var Camilla Sedin, reporter och fotograf för Härliga Hund och Hundsport, på Small to big för att plåta utställningen. Maggie brukar säga att all pr är bra pr, så hon passade på att leka linslus tillsammans med en av sina tavlor:


Det fick bli den rosa akvarellen - för att matcha outfiten!


Fina Ninnie fick också vara med på ett hörn!


Kolla in Maggies lyxiga cupcake-klämma från Ruff Ruff Couture!
Den fick hon i present av LindaSpoiled dog häromdagen - tack snälla!


Mums! Vi ska lätt klicka hem den här godbiten i blått också.


På väg ut i kylan - i nya, grymma mockajackan! Japp, det blev en rosa!
Innan dess slank det så klart ner en hel tallrik med korv och leverpastej ...


Luvklänning i rosa och brunt, Monkey Daze/Le chien
Rosa mockajacka, Gooby/Le chien
Rosa blingat halsband, Puchi/Posh pooches
Rosett med cupcake i rosa och brunt, Ruff Ruff Couture/Spoiled dog


Kommentarer
Postat av: Lori

Men vad söt hon är, rosa är helt rätt:) Rosie har en likadan klänning men växte tydligen för snabbt. Den sitter inte alls bra på henne så den ska ut på bloggen snart. Jackan var verkligen fin, ser mjuk och go ut!

Fredagsmyskramar på er

2009-02-20 @ 17:54:39
URL: http://lilyhearts.blogg.se/
Postat av: Lena o Nikko

Så läcker jacka! Finns den i stl 42? :-) Apropå Härliga Hund, kom reportaget om er in där, eller kom det bara i Hundsport? Som jag inte hade på den tiden!

2009-02-20 @ 18:17:38
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Lori: Tack! Bara sälj - och köp nytt :) Jackan är verkligen gosig, den rekommenderas varmt.

Massor av helgkramar till er också!



Lena o Nikko: Haha, i så fall skulle jag också skaffa en ;) Nej, reportaget har fortfarande inte gått i Härliga Hund. De har lång pressläggning och eftersom bilderna togs mitt i högsommaren (både jag och M höll på att svettas ihjäl) så tyckte redaktören att det blev konstigt att köra dem under vintern. Så nu blir det tydligen inte förrän längre fram i vår/sommar. Känns lite daterat, och det har ju hänt massor med Maggies garderob sedan dess, men det blir förhoppningsvis bra ändå :)

2009-02-20 @ 18:55:07
Postat av: LINA

Men va snygg hon var Maggie. Passar ju jättebra i rosa också! Åh va roligt, alltid extra roligt att få mer för pengarna. Då ses vi på långfredagen :-)

2009-02-20 @ 19:16:09
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: Mio & Ira

:-) då vet vi nu varför ni var på StB i går :-) nu e vi hemma igen fr Himmelska hundar Mio e helt slut, han hittade två att leka med urskoj att han glömde bort matte! :-) en lång dag idag som jag ska blogga om senare... nu är det soffan och godis som gäller..!!

2009-02-20 @ 19:21:39
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: ida

Åååå så gudomligt söt =)

Jag smälter..

Tänk att få hålla henne..

Hehehe våran nästa pudel bli en toy eller dvärg =)

Ha en underbar dag..

Kram

2009-02-20 @ 19:45:37
URL: http://alexandraida
Postat av: Madeleine

Jag försöker frenetiskt dra i min långhåriga vovve för att se om jag kan sätta dit några spännen. Men om jag inte skall sätta dem på ryggen, så får det vara. Maggie snyggast i stan som vanligt.

2009-02-20 @ 20:09:31
URL: http://astasdagbok.blogspot.com
Postat av: simone & Nellie

Så söt hon är! precis som alla andra dagar .. :)

2009-02-20 @ 20:34:43
URL: http://everlastinglove.webblogg.se/
Postat av: pudelflickan

Ja Maggie är snyggaste pudeln i stan, det är nog säkert.Allt är bra med alla pudlarna och Gucci har börjat löpa och är så fin i sin nya trosa. Ska se om jag får tagit en bild.

På måndag kommer Randi från Norge som pratar med djur. Hon ska bo hos oss till på onsdag. Det ska verkligen bli spännande

Önskar dig också en trevlig helg.

Kram Hedvig

2009-02-20 @ 20:34:52
URL: http://www.pudlarpelargoner.blogspot.com
Postat av: Ninnie

Hej snyggingar!

Tack för titten igår!

Alltid lika super...

Nu kan du hämta hem bild från bloggen.Kommer flera!

Hoppas vi ses till helgen

Kram Ninnie/Small To BIG

2009-02-20 @ 21:14:43
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Gud så söt Maggie är!:D

Jaa vi hittade kuben och den blir kanon till deras leksaker! Ja trosan var to die for hehe!

2009-02-20 @ 21:40:46
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Lena o Nikko

Ja ja, det där med pressläggningstider känner man ju till! Bra att jag inte missat det.

Googlade just AB och hittade Reportaget - var nyfiken på vad där stod som tydligen orsakade sån debatt. Artikeln helt OK, men läsarkommentarerna... Otroligt vad folk kan häva ur sig.

Jag känner mig ju fortfarande lite kluven inför hundar - kläder, men nu har jag ju förstått att vissa raser/individer fryser. Och jag har ju med egna ögon sett att odesignade hundtäcken (typ Nikkos) verkligen inte är optimala för rörelsefriheten, medan många designade plagg är det. Valet blir då lätt! (Dvs jag måste ju övertyga maken också...) Dessutom ser jag hur Nikko fryser om "tårna" ibland - husse vägrar hittills skor, men jag vet inte jag. Det var synd om plutten när det var 16 grader kallt i höstas. Då kissade han snabbt, kan jag säga! Så stå på dig och alla andra fashionistas. Så länge hundarna har det bra - länge leve snygga och funktionella kläder på jyckarna!

2009-02-20 @ 22:18:35
Postat av: Dilek Isabelle

Tror allvarligt talat på fullaste allvar att maggan aldrig har varit LIKA söt som på dessa bilder! :)

2009-02-20 @ 23:31:20
URL: http://izmir.blogg.se/
Postat av: LINA

Ja, en prinsessa måste ju leva ett prinsessliv ;-) Det ska verkligen bli riktigt roligt att besöka Pet Shop Girls. Verkar ha en del del snygga grejer :-) Klart du kan få lägga in en beställning. Du menar den rosa hooden? grymt läcker!

2009-02-21 @ 00:17:11
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Ninnie: Tack själv! Har redan snott en bild :) Kram!



Lena o Nikko: Väl rutet! Vi står på oss :) När man älskar sin hund över allt annat är det ju klart att man bara vill den väl - med eller utan kläder.

Ang elaka kommentarer så försöker jag att inte ta åt mig. Jag vet ju att Maggie har ett underbart liv. Men killen som önskade att hon skulle bli överkörd - fy f*n!



Dilek Isabelle: Haha, tack sötnos! Vi får väl se om hon kan toppa det här ;)

2009-02-21 @ 00:43:12
Postat av: Indra

Men åhh! Hon är verkligen absolut ursöt i rosa gumman! Moccajackan ser kanonfin ut! Kul att se att det kommer mer och mer grejer med cupcakes. Jag har ju varit på jakt efter en blingad cupcakecharm till mig själv sen förra sommaren men inte hittat nåt än. Men med tanke på hur det ser ut i hundmodevärlden, så kanske jag har större tur det här året.



Massa gokramizar till dig denna kalla lördagskväll!

Hoppas ni får en mysig kväll!

2009-02-21 @ 17:45:52
URL: http://cherlindrea.se
Postat av: Milli

Hej!



Har tänkt på att skaffa en miniatyrpudel, men måste man klä den? Klara den inte sig med sin päls på vintern eller fryser den? Har två stora hundar och vi går mycket i skogen etc. så kläder där kan vara rent av farliga när hundarna springer o leker.

2009-02-22 @ 15:10:48
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Milli: Vad kul att du är sugen på en liten pudel! De är ljuvliga :) Men det är svårt att svara klart ja eller nej på din fråga, det hänger så mycket på individen. Min Maggie är väldigt liten och nätt och vägrar ta ett steg utan kläder när det är kallt. Men det finns ju många andra små pudlar som inte har kläder och klarar sig ändå. De fryser ju inte IHJÄL av en "naken" promenad, det handlar mer om hur behagligt de tycker att det är. Sedan håller de ju alltid värmen bättre ju mer de håller igång. Så ett vilt race i skogen lär vara skönare än en långsam promenad i koppel :)

Ytterligare en aspekt är att kläderna skyddar pälsen. Väta och smuts kan orsaka svåra tovor på en pudel, och i snö bildas klumpar på kroppen och "styltor" under tassarna som till sist gör att hunden inte kan gå. Ute får man försöka tina upp klumparna med händerna och väl hemma igen behöver de ofta duschas bort. Det är mycket pälsvård på en pudel, men det är lätt värt allt besvär!

Hoppas du blev lite klokare av det här, annars får du gärna höra av dig igen :)

2009-02-22 @ 16:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0