Tullverk & bakverk

2008-10-21 @ 23:39:07
Många undrar hur mycket det kostar med alla avgifter när man beställer från USA så jag tänkte berätta vad jag fick lägga ut för paketet från Funnyfur. Jag hade gjort lite testberäkningar på tullverkets hemsida och en bra tumregel tycktes vara att slutsumman blev cirka 50 % dyrare än varuvärdet. Efter säljarens, postens och tullverkets avgifter landade räkningen för Maggies grejer på drygt 60 % mer än jag beställde varor för. Alltså lite mer än jag hade tänkt mig, vilket troligen berodde på webshopens höga fraktkostnad till utlandet (cirka 250 kr). Trots det och den långa leveranstiden är jag nöjd. Totalpriset blev ändå bra och jag kan rekommendera shopen!

Från tullverket till bakverk: Så här söta var Alice och Maggie när de träffades på Small to big! Pudlarna busade under borden medan jag och Alice mysiga matte tog en fika. Tack för i dag!


Det är inte helt lätt att fånga båda på bild samtidigt!

Kommentarer
Postat av: Lori(MissB)

Halloj! Jag har lite bra att ha tips för tullen men skicka mig din mail adress om du vill ha dem. Ibland har man tur och slipper det helt:)

2008-10-22 @ 10:07:42
URL: http://30something30.blogspot.com/
Postat av: Pia

Så fina små fröknar :)

2008-10-22 @ 11:16:53
URL: http://vov.psdekor.nu
Postat av: Asynja

Du äcklar mig. Låt hunden vara en hund och inte någon jävla leksak. Hunden har päls, av enkla anledningar. Jag förstår folk med nakenhundar som skaffar kläder (men ändå, varför skaffa en nakenhund i Sverige med vårt kalla klimat??) men inte när hunden har päls (som din). Fyfan , jag spottar på sånt här!

2008-10-22 @ 12:11:05
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Asynja: Då är vi kvitt, för jag spottar på bittra haters som du, som så otrevligt fördömer saker du inte vet någonting om.

2008-10-22 @ 15:04:36
Postat av: Jessica

Men herregud! Asynja har du inget vettigare att göra med ditt liv? Tillexempel skaffa dig ett ordförråd eller vad sägs om lite kunskap?



Heja Hundbloggen!

2008-10-22 @ 15:17:05
Postat av: Dilek Isabelle

Sjukt söta ihop :)

2008-10-22 @ 20:40:08
URL: http://izmir.blogg.se/
Postat av: Alisa

De är läskigt lika!:) hehe Men så sjukt söta!:)

2008-10-24 @ 09:45:00
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0