På svarta listan

2008-10-20 @ 19:21:15
För drygt en månad sedan beställde jag en pudeltröja från webshopen Lollipup. Jag fick en orderbekräftelse och betalade, men fick ingen leverans. Jag mejlade - ett flertal gånger - och efterlyste tröjan men fick inte ens något svar. Butiken har inte fyllt på med nya varor på länge, men det anges ingenstans att den skulle vara stängd eller på väg att upphöra. Tyvärr anges inte heller någon kontaktinfo utöver mejladressen. Efter lite detektivarbete lyckades jag dock hitta bolaget bakom Lollipup och ringde upp styrelseordföranden. Han råkade då vara i sällskap med killen som sköter shopen och sa att han skulle "skälla lite" på honom och genast se till att jag fick min beställning. Det här var förra måndagen - och jag har fortfarande inte fått något paket!

Om man nu gör bort sig så som Lollipup har gjort, ser man inte till att rätta till det snabbt som ögat då? De borde ha lagt tröjan på lådan samma dag, tillsammans med en ursäkt och gärna någon slags kompensation. Nu blir det så här i stället:
Varning för webshopen Lollipup.se! Handla aldrig därifrån!



Jag ska fortsätta ringa tills tröjan kommer - eller jag får pengarna tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Lurvas blogg

U go girl, Maggie!

/Lurvas ;)

2008-10-20 @ 19:37:38
URL: http://lurvasblogg.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Bra att du varnar! Har varit på väg att beställa därifrån tidigare, men tänker då absolut inte göra det efter det du varit med om.. Fortsätt stå på dig bara! :)

Kram!

2008-10-21 @ 11:07:24
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/
Postat av: Milla

Jag har också beställt därifrån. det var snart en månad sen och varan har fortfarande inte kommit. två mail är skickade men har inte fått ett svar. borde man anmäla det här kanske?

2008-12-22 @ 13:10:01
URL: http://www.metrobloggen.se/camillaaa
Postat av: Olga & Becca

hur gick det med detta drama sen. fick du tröjan?

2010-03-14 @ 10:12:32
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0