10 % på rubbet

2008-10-18 @ 21:08:26
Det kom ett mejl från Dogs Department. För att locka vovvar att klä sig i deras vinterkollektion erbjuder märkets engelska shop 10 procents rabatt på allt - fram till midnatt på onsdag. Ange koden DD10 i kassan! Här är mina favoriter bland designerns nyheter:

Stickade luvtröjan Copenhagen med grafiska mönster kostar cirka 480 kr.
Röd tröja översållad av rosor och med ordet Love på ryggen: cirka 465 kr.
Uppdaterad lyxversion av bärväskan. Paris i lack är dyr: cirka 1 800 kr.
Checker set med halsband, koppel och rutig scarf blir ditt för cirka 580 kr.


Kommentarer
Postat av: Sofia

söta kläder (:

2008-10-18 @ 21:13:57
URL: http://gaspedal.blogg.se/
Postat av: Madeleine & Fröken Diva

Hejsan!

Ville bara berätta att du har en ny anhängare på din blogg ler

Har själv en liten shih tzu tik på ett år :D



Svansvift och nospussar!

2008-10-19 @ 08:19:35
Postat av: Mumari

Men shit! Det här är ju helt sjukt! Låt hundar vara hundar!

Varför ska du spöka ut din stackars hund med en massa tingeltangel? Tycker du inte att den är söt nog som den är ändå?

2008-10-19 @ 08:47:49
URL: http://mumari.se
Postat av: Lori

Jag blir så trött på folk som den där mumari där. Ingen säger ett pip om man har regntäcke och vintertäcke i tråkiga marinblåa färger på stora hundar men så fort det råkar vara lite pärlor eller bling på då spökar man ut hunden. Ja, idioter med åsikter finns det gott om. Iaf, tack för inlägget, visst är hon bedårande? Hon kommer hem nästa söndag. På den sida jag tipsade om hittade jag en hel del chihuahua saker jag ska köpa in, funderar även på att köpa några extra för att sälja vidare till chivänner. Jäpp, bilder kommer så fort jag bestämmer mig och slår till! Trevlig söndag på er och kramar

2008-10-19 @ 09:30:20
URL: http://30something30.blogspot.com/
Postat av: Mumari

Jag piper när jag ser marinblåa hundtäcken till stora hundar också. Why??

Så vitt jag vet är de flesta hundar utrustade med päls för att klara olika väder.

Mina hundar skulle dessutom skämmas ögonen ur sig om jag spökade ut dom i kläder. Det är förvisso lantisar, det kanske är skillnad på chica cityvovvar? De kanske är mer måna om att se "moderna" ut?



Men du slog huvudet på spiken, idioter med åsikter finns det gott om!

2008-10-19 @ 09:35:28
URL: http://mumari.se
Postat av: Monica Hansen

Den taxen var ju bedårande!

Postat av: c och Saga

SVAR: Hej på er! En pudel skratt.. Ja, jag kan inte annat.. Det är precis vad som passar dom egentligen!!! Mamma har haft 2st stor pudlar förut, innan min tid. Hon vill inte ha det igen...



Ha det bra

2008-10-19 @ 09:42:50
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: Mumari

www.mumari.se/2008/october/varfor-spoka-ut-era-hundar.aspx

2008-10-19 @ 09:52:20
URL: http://mumari.se
Postat av: mariacarlsson

Håller med Mumari. Hur kan man vara så dum att man klär på sin hund idiotiska hundkläder som små dockor? Har ni inget annat för er än att plåga stackars hundar med pärlor och paljetter? Låt hunar vara hundar för sjutton, DOM HAR PÄLS! Shit...

2008-10-19 @ 11:12:10
URL: http://miaaas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Jag hoppas inte du tar åt dig av alla dessa kommentarer. Hittat ett halsband som skulle passa dig perfekt, kolla in det på min blogg. Kramar från oss!

2008-10-19 @ 16:06:32
URL: http://thedaysofjojo.blogg.se/
Postat av: Sarah Giercksky

Tack så mycket :) allt bra?

2008-10-19 @ 17:23:44
URL: http://sgiercksky.blogg.se/
Postat av: Little Peaché

Sv: Det finns mer chokladtårta kvar...bara så du vet...om du blir sugen igen!



kram på dig

2008-10-19 @ 19:27:42
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Frida

Ja, det är väl ingen nyhet att det finns folk som alltid ska sätta sig på tvären. Det har nog ingen betydelse vad det gäller, för oftast är det ju samma sorts personer som skall ifrågasätta allt mellan himmel och jord. Om det är brist på kunskap, bekräftelse eller bara vanlig tristess, kan man ju diskutera.

Denna gången råkade det bli Maggies garderob och "hundmodet" i allmänhet som hamnade i ljuset.



Jag kan förstå att vissa finner en maskerad-dräkt helt onödig, då jag själv tillhör den skaran, tro det eller ej.

Däremot väljer jag hellre ett bling-halsband istället för ett i nylon för 19.90 på ICA.

Att alla inte delar samma uppfattning är väl ok. Vad kan man begära? Själv har jag aldrig träffat på en hundägare med lite hundkläder hemma i byrån, som tycker det är vanvård att inte alla andra också klär på sina hundar. Kanske beror detta på att vi har större förståelse för att alla hundar är olika och har olika sorters behov?



Det som gör en sådan här debatt tråkigt nog, skrattretande, är att det ligger så lite kunskap och så mkt bitterhet bakom påhoppen.

Hästar är ett bra exempel på ett djur som har en himmla massa kläder på sig. Sommaren: flug/eksemtäcke. Vinter: Skritt/thermo/fleece/svett-täcke. Detta är väl knappast något som väcker en debatt.

Till viss del har hundar samma behov: Vid träning/promenader kan det vara bra att hålla kroppen varm med en värmande fleece tex. Likaså att man väljer ett regntäcke vid regn. Att en valp har större riskt att få urinvägsinfektion är väl någoting de flesta borde kunna, och därför rekomenderar tom veterinärer någoting värmande för kalla dagar.

Att det nu inte behöver se ut som ett hästtäcke, kan man ju bara tacka någon högre makt för. För att vara ärlig så finns det ju ingen sämre passform och funktion än just den modellen. Och det är just det som är det viktiga för oss, funktionen. Sen att det är en snygg design är ju bara ett plus i kanten. =)



Det finns så mkt ondska och elakheter i världen. Miljontals hundar som far illa, och nu menar jag inte att de måste ha på sig en regnjacka vid ösregn. ;) Om ni arga människor, kunde lägga all denna energi på de som verkligen behöver hjälp, så hade vi nog varit en god bit på väg.



Så, nu har jag fått skrivit av mig lite!

Trevlig kväll! =)



2008-10-21 @ 00:27:53
URL: http://thepetshop.se
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Frida: Tack för ditt kloka inlägg. Att vi med hundkläder har större förståelse för olika hundars behov tror jag absolut. Och de som fördömer oss brukar vara folk som inte ens har hund själv - eller möjligen en helt annan typ. Men om detta då är ny mark för dem kan man ju fråga, eller föra en sansad debatt, i stället för att komma med elaka påhopp.



Just maskeradkläderna har väckt mycket ont blod, och det förstår jag. Jag tänker inte själv skaffa någon dräkt åt Maggie eftersom jag tvivlar på att de är särskilt bekväma. Men om någon vill skoja till det på festen - och hunden inte far illa - så tycker jag att det är ganska harmlöst. Det gäller ju kanske en kväll i livet. Så här i efterhand kan jag ändå tycka att jag borde ha dömt ut kostymerna, men folk måste få tänka lite själva också.



Trevlig dag!

/Emma

2008-10-22 @ 15:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0