Provat på stan

2008-11-15 @ 22:23:19
Vill du vinna en valfri t-shirt till vovven? Kolla in vår grymma tävling HÄR!

Maggie ligger
ihoprullad i mitt knä, med sin näpna nos i mitt armveck. Varm, mjuk, liten och så söt att mitt hjärta värker. Hon är helt slut efter dagens aktiviteter, som självklart har inkluderat både fika och shopping. Efter en dejt med chihuahuan RomeoHimmelska hundar blev det en sväng inom närliggande djuraffären Ellios Hund & Katt. Och vilken tur - för gissa vem som hade fått hem värsta laddningen från Hurttas nya kollektion?


Välfyllda klädställningar hos Ellios på Östermalm i Stockholm.

Där hängde plaggen i stora klasar, så Maggie passade på att prova lite. Tur det - för Hurtta har tydligen gjort om sina storlekar! Dock utan att göra nya måttabeller - än - så här måste vi flagga för lite extra uppmärksamhet om ni shoppar på nätet. Storleken på täcken och jackor motsvarar rygglängden, inget konstigt där. Och overallerna har kvar sin logik, där de två första siffrorna i storleksnumret motsvarar rygglängden (281 har alltså en rygglängd på 28 cm). Men övriga mått är något av en djungel!


Här provar Maggie den vattentäta fleecejackan, som var lite längre än jag trodde.
I orange fanns det inte mindre storlekar än 30 cm så det fick bli en grön (27 cm).
Kvaliteten är superskön, dock är jackan lite vid där bak. Men med bensnoddarna
hålls den på plats och i övrigt är passformen suverän. Jackan är tjock och varm!




Här är fleeceoverallen - vår storfavorit. Den kommer att hålla alla frusna vovvar varma
i vinter, om man nu hittar rätt storlek. Maggies gamla size, 221, var pytteliten så här
har hon på sig en i 301. Nästintill perfekt, men den kunde ha varit lite kortare i ryggen.
Enligt personalen var nästa storlek (281) sjukt slimmad och hade nätt och jämnt passat
en spinkig vinthundsvalp i går, så jag tror ändå det får bli en sådan här. Men inte i brunt!


Till sist några ord om friluftsoverallerna. Den gamla modellen är lite stel och prasslig, men den nya är verkligen supersmidig. Generellt är den väldigt vid, för att man vid hård väderlek ska kunna ha den utanpå sin fleece, men den går att reglera på flera ställen. Och så är designen -
för att vara i kategorin friluft - en fullträff!

Har du vägarna förbi Ellios rekommenderar vi ett besök!



Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hon är ju så söt Maggie. Men säg inte till mina vovvar att jag är inne och tittar på andra hundar. ;o)

2008-11-15 @ 22:43:04
URL: http://astasdagbok.blogspot.com
Postat av: Lisa

vilken tur att du sa att dom ändrat storlekarna! jag har inte hunnit beställa nåt än, tänkta vänta på lönen. nu funderar jag nästan på en tripp till stockholm bara för att kunna prova först. men det känns lite onödigt!

2008-11-16 @ 09:40:08
URL: http://dantehund.webblogg.se/
Postat av: ninemile

naaaaaw....kolla in primadonnan=)

2008-11-16 @ 16:52:24
URL: http://ninemile.blogg.se/
Postat av: Cokoris

Men sicken tur du sade det nu, hade tänkt beställa hurttas fleece och de är ju inte direkt billiga, jag brukar alltid beställa fr nätet och förutom några små missöden har jag haft tur med storlekar, men här hade det kunnat gå illa, blir nog bäst åka in någonstanns och prova först och sen beställa som du gjort.. tack! kram

2008-11-16 @ 17:53:11
URL: http://misscokoris.blogg.se/
Postat av: Indra

Den ser ut att sitta jättebra! Jag ska helt klart försöka komma åt att prova på Loxy i år. Det kan ju vara så enkelt att de få jag har testat på honom har varit dålig passform och att han därför har ramlat ur med benen osv. Jag hoppas att det är så, för en sån här skulle förmodligen göra vinterpromenaderna bra mycket drägligare för oss båda, men framför allt för honom såklart. Dom ser jättesköna ut! :-)

Kramar!

2008-11-16 @ 20:11:03
URL: http://blog.cherlindrea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0