Maggie ska sko sig

2008-11-20 @ 17:47:30
Maggie har fått två par skor i present av fina läsare som inte hade användning för dem till sina egna hundar. Det ena paret är riktigt stylish - silverpjuck som skiftar lite i lavendelblått. De har stadig sula, knäpps med både dragkedja och kardborrband och ser ut precis om hundarnas übersko från Little Lily. De andra skorna är svarta, mjuka och ser mer ut som ledade strumpor än skor. De är gjorda i något slags skönt termomaterial med skinnförstärkning fram och knäpps också med kardborrband.


Förra vintern var jag på vippen att skaffa skor åt Maggie - när hon fick snöstolpar under tassarna och knappt kunde gå. Vi provade i butik men slog aldrig till. I år tänkte jag vara förberedd om det skulle bli så här illa, så Maggie ska snart få testa sina presenter.
Någon som har erfarenhet av skor på hundar?


Ska det vara på detta viset?


Kommentarer
Postat av: Pia

Cisco uppskattar inte pjucks. Vi kör med välrakade tassar under snösäsongen samt varma händer på matte som kan smälta bort de värsta kockorna om det behövs.



Ska bli kul att få veta hur Maggie gillar skor. Håll oss underrättade ;)

2008-11-20 @ 18:23:27
URL: http://vov.psdekor.nu
Postat av: Marie

Påminner mig om hunden med stövlarna i Lasse Åbergs SOS. Sett den? ^_^

2008-11-20 @ 19:29:52
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sitter vid datorn ofta när jag jobbar å då jag har ditt på bloggkoll får jag mess direkt så fort du uppdaterat så , sorry om jag svarar för fort ;-) hi hi.. Jaa is och snö är spännande tycker mio ja tyvärr passade ingen av overallen som kom idag .:FÖRARGLIGT!! matskålen halsbanden och leksakerna gick dock hem men kläderna..surt sa räven så de ska skickas tillbaka! suck suck... jaa maggie o mio bara måste ses.. 2x M :-) duracell-pudlar, perfekt kombination ;-)

Kram på dig å Maggie

2008-11-20 @ 20:43:07
Postat av: Cokoris & Mio

hoppsan, det ovanstående var från mig, nu plötlsigt försvann mitt namn knasigt

2008-11-20 @ 20:43:44
Postat av: diana

Lustigt, tittade på hundskor idag. Men tycker lite synd om vovvarna.. Tror inte dom gillar skor lika mycket som vi ;)Tack för söt kommentar söta du! =) Kolla gärna mitt nya inlägg där jag säljer ut delar av min garderob! =) Trevlig torsdagskväll i regnet =P Kram// Diana

2008-11-20 @ 22:00:56
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag med fyra kineser vet att skor inte uppskattas=) Men tyvärr nödvändigt ibland. Skorna som du har på bilderna är helt kassa. Dom sitter inte kvar. Jag rekomenderar muttluks. Dom enda skorna mina faktis kunnar använda. //Frida

2008-11-21 @ 08:52:37
Postat av: Johanna

Tyson fryser rejält o har fått lindriga köldskador för nåt år sen men skor funkar inte för oss tyvärr. Han vägrar gå i dem, så vi får istället korta av promenaderna rejält istället.

2008-11-21 @ 09:33:39
URL: http://johannajinx.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Har inga erfarenheter alls av skor, men vill gärna höra vad Maggie anser om saken sen:)

Vad skönt att ni har lyckats så bra! Det vore drömmen här också, men jag vill gärna hinna träffa min kärlek emellanåt också;) Tycker vi träffas sällan nog som det är.. Jobbar ju både dag, kväll och varannan helg. Han jobbar kontorstid precis som din karl. Vad jobbar du med förresten?

Kram!

2008-11-21 @ 09:38:59
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/
Postat av: sophia

Selma har skor! Skoförespråkare som jag så brukar jag säga att för hunden som första gången har skor är det exakt lika förvirrande som när ungar sätts på skor för första gången. INGEN hund "gillar" skor första gången, hon måste få vänja sig gradvis och förstå nyttan med dom. Börja inomhus några minuter per dag, belöna framsteg. När hon känner sig trygg med skorna så kan man använda dom dagligen på promisarna. Detta är precis som vilket "trick" som helst man vill lära sin lilla, träna och belöna. Men ergonomi är A och O, sitter dom fel, snurrar runt eller klämmer så SLÄNG!

Det tar ett tag innan man hittar de där perfa-skorna! Men när man har dom kan se hur mycket de uppskattas i kylan.



Lycka till Maggie!

2008-11-21 @ 13:35:12
URL: http://royals.blogg.se/
Postat av: Dilek Isabelle

Hahhaah! Vantar jööses :) orkar inte längre skall sluta läsa den här bloggen.... jag smälter till is varje gång jag ser maggies outfit och annat kul och söt! åååhh yes yes yes! nu har jag fått heltods anställning, finally!!!! om ett par mån harjag mn vovve;D

2008-11-22 @ 00:08:58
URL: http://izmir.blogg.se/
Postat av: Dilek Isabelle

Hoppas att M och min (vet inte vad jag skall döpa den till, har du förslag? vad skulle passa en sån liten hårboll tycker du :)) får chansen att träffas o bli vänner! Maggan får vara hennes "stora syster" som får visa hur en dam skall bete sig och hur man får alla hanar efter sig, hihi..

2008-11-22 @ 00:10:23
URL: http://izmir.blogg.se/
Postat av: Indra

Jag måste erkänna att jag är väldigt splittrad när det gäller skor. Själv har jag aldrig haft det på Loxy och det har sina skäl. Som säkert många andra så tycker jag dom är ursöta, stentuffa och allt man kan säga om dem, men jag har blivit varnad av både tidigare användare och veterinärer om att hundarna kan få ledproblem av att gå i skor eftersom gången blir såpass annorlunda och onaturlig för dem. Detta är inte min egen åsikt nu, utan bara vad jag har fått höra. Men eftersom Loxy tyvärr redan har patellaluxuation av grad 1+2 på bakbenen så vågar jag inte ta någon risk. Enligt en av veterinärerna jag pratade med så skulle knäledsfelet kunna förvärras avsevärt om jag började använda skor på honom. Å andra sidan vet man ju inte om vetten är kläd/skomotståndare över lag.. ;-)



Det är alltså mitt skäl, men jag har ofta tänkt på skor på vintrarna. Det är definitivt inte roligt att se sin hund falla ihop i köldkramper och skrika av kalla tassar och saltet från gångvägarna. Då undrar man verkligen vad som är det värsta. I år tänker jag dock prova tassalva först så får vi se hur det går. Men det ska bli jätteintressant att höra hur det går med Maggie och vad hon tycker om skor. :-)

Muttluks som Frida nämner har jag däremot hört ska vara det bästa alternativet om man vill ha skor. De används även av veterinärer på till exempel skadade hundar som måste skydda tassarna av någon anledning och är mer ergonomiskt utformade.



Kramar om!

2008-11-22 @ 07:02:05
URL: http://blog.cherlindrea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0