Hundmode som hobby

2008-03-19 @ 22:38:19
Klä på hunden? Klä ut den, menar du? Okej, typ nakenhundar måste kanske ha sina plagg för att inte frysa. Och visst är det lite gulligt. Men är inte hundkläder mest till för brudiga brudar som vill matcha chihuahuan med sin it-bag? Kanske är allt Paris Hiltons fel. Ni vet, "hetaste accessoaren - en liten hund".

image3
Paris och Tinkerbell.

Så tänkte jag
innan jag fick hem toypudelvalpen Maggie. Pytteliten, jättesöt - och stelfrusen på kvällspromenaderna redan i september. Nu är hundmode ett stort intresse och snart är Maggies garderob lika stor som min egen. Välkommen att kika in!

Kommentarer
Postat av: Mitsukai

jag är fortfarande arg på de som tvingar hundarna att ha på kläder.. vissa vovvar ser ju bara såå olyckliga ut när de får på sig något. Medan andra, som kinesiska nakenhundar och VISSA korthåriga chihuahuor måste ha på sig ngt i vårat nordiska väder för att inte frysa ihjäl. Bianca vägrar gå ut om hon inte får på sig sin favoritjacka, så jag vet ju definitivt hur det är. Men har hunden ordentlig päls tycker jag bara det är synd att dölja den naturliga skönheten =D

2009-01-03 @ 23:33:11
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Tro mig, det är jag med. Självklart ska man inte tvinga en hund till något om det orsakar obehag. Men medan vissa hundar "gillar" sina kläder, eller inte bryr sig alls, så finns det andra som man får "lära" att ha kläder. Precis som när man tränar in andra tricks. När det gäller päls så kan man faktiskt inte dra någon generell gräns. Päls utan underull värmer inte särskilt mycket. En liten hund kan frysa trots massor av päls. Och lång päls blir ofta extra blöt/kall/smutsig vilket orsakar obehag för både hund och ägare. Det finns massor av både nödvändiga och onödiga anledningar till att använda hundkläder - men det viktigaste är ju att hunden mår bra!

2009-01-06 @ 23:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0