Stockholm international dog show

2008-04-02 @ 00:05:42
I dag klev jag upp i ottan och åkte till Älvsjö och "Lilla Stockholm". Tittade lite på pudelutställningarna men egentligen var jag ju på plats för att kolla in den andra sortens utställare - hundföretagen. I klädväg fanns det dock bara två montrar värda att nämna, men de var välbesökta och hade bra mässpriser.

dogshow

dogshow
Silvana (till höger) äger Modern dogg.

Hos Modern dogg låg en hel trave ljuvliga toppar från For pets only och fullkomligen skrek efter mig. Köpte två - till halva priset! Värsta kapet! Fingrade lite på en tredje tröja men lyckades behärska mig.
fpo-hoodiefpo-hoodie bakfpo-tee
Fräscha tröjor i mjuk mikrofiberkvalitet, ord pris 499 och 479 kr.

Jag har köpt mycket via nätet från Le chien så det var roligt att träffa kvinnan bakom, Annelie. Och orsaken till att hon började sälja hundmode: pyttelilla chihuahuan Phoenix. Mässans sötaste "skyltdocka" var klädd i pärlhalsband och först baskettröja, sedan rosa kappa. Självklart från mattes butik.

annelie
Annelie i Le chiens monter.
    
phoenix 2
Mini-Phoenix charmade alla.

Nätshopping i all ära, men vad kul det var att få pilla på alla prylar! En bärväska som jag suktat lite efter visade sig vara fantastiskt snygg och välgjord. Fast efter lång betänketid slog jag i stället till på en purfärsk step-in-sele med en blingad dödskalle på, ett linne, en scarf och ett rosa koppelset. Gulliga Annelie skickade med en charm till halsbandet, och lät mig välja mellan ett hjärta, "cutie" och "diva". Vad det blev? Ja, är man posh så är man ...
orange linnescarf
döskallesele pink lead

divacharm
Shoppingfynden från Le chien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0