Lite svar på tal

2009-10-16 @ 05:32:03
Det droppar in frågor med jämna mellanrum, så jag tänkte ge lite samlat svar på tal!

Dolly blir 6 månader nästa vecka och har snart vuxit färdigt. Jag skulle tippa på att hon blir ungefär som Maggie i mankhöjd (25–26 cm) men mycket kraftigare. Hon har redan bredare nos, större tassar och är överhuvudtaget väldigt rejäl. En cool, trygg och charmigt (?) ouppfostrad knähund som alltid viftar på svansen!

Inköpsställen skriver jag alltid när jag tipsar, och ifall jag inte länkar varje gång kan ni kolla in listan med favoritbutiker i menyn!

Bästa hundkaféet är Small to big på Kungsholmen i Stockholm, men nu var det alldeles för länge sedan vi var där. Tänkte fika i veckan, men då började Maggie löpa …

Tikskydd behöver man då, och för att få rätt storlek på sådana vid nätshopping ska du framför allt kolla midjemåttet, dvs kroppens omkrets framför bakbenen. Trosans längd är måttet mellan svansroten och midjan. Solklart va?

Skor orsakar alltid debatt, men Maggies åker fram när snön kommer. Vi ska spana efter fler tips på bra pjuck!

Hårar gör ju inte pudlar, men om din älskling fäller mycket så hjälper det att bada och borsta ofta. En korthårig jycke kan du borsta med en liten gummikarda. Ger även massage, närhet och nyttig passivitetsträning!

Halsbandsjakten har gått bra, Dolly varvar rundsytt med kedja. Är du intresserad av ett Malucchi-halsband i fuchsia i storlek 32 cm? Hör av dig till Linda på Spoiled dog, som fick en felleverans när vi skulle beställa.

Utställningsfronten har det inte hänt något mer på. Jag har helt enkelt inte det intresset! Än så länge frodas pälsen, men när den är blöt och smutsig och full av löv så fantiserar jag om att ta fram klippmaskinen …

Stora storlekar lovar vi till sist, ännu en gång, att bli bättre på att tipsa om. Håll utkik!


Undrar du vilket balsam som gör min päls så fluffig?
Nästa vecka kör vi en riktig frågestund här på bloggen!




Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Söta fluffDolly:)

2009-10-16 @ 09:34:29
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: Nicki

Lärorikt, intressant och skoj att läsa alla frågesvar! Ser fram emot tips på kläder med stora storlekar till min JÄTTE-pudel (dvs mellanpudel).

2009-10-16 @ 13:25:05
Postat av: Sofia

Ville ba säga att du har en tung blogg och att man får sån super inspiration... har vart inne och beställt lite vinter och höst kläder till lilltjejen min ..

tack tack

2009-10-16 @ 14:52:54
URL: http://sofiafernandez.blogg.se/
Postat av: Lena o Nikko

Vilket härligt foto!

2009-10-16 @ 16:29:34
Postat av: Lena o Nikko

Förresten - har hon kvar det aprikosa, eller är hon helvit nu?

2009-10-16 @ 16:42:34
Postat av: Elin Mattsson

haha, känner igen mig md att "fantisera om klippmaskinen" :D Har ju gjort det på Romeo emallanåt,sen så odlar jag ut en frila igen och så blire samma visa.

2009-10-17 @ 11:10:54
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Hello darling!

Tack för bästa huncafet!

Evigheter sedan,hoppas vi ses snart och hälsa Kalle och krama vovvarna från mig!

Puss Ninnie

2009-10-19 @ 20:43:20
URL: http://blogsmalltobig.blogspot.com/
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Tack, alla sötnosar!

Lena, Dolly har fortfarande aprikosa toppar, främst på öronen, vilket ju är ännu en anledning att klippa ner henne ;)

2009-10-20 @ 15:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0