Klänningar i kubik

2009-01-23 @ 00:16:44
Klänningarna jag visade upp nyligen var långt ifrån de enda nyheterna hos Small to big. Maggie provade den ena tjusiga kreationen efter den andra, men tyvärr hade vi lite storleksproblem. Jag var jättesugen på den här röda volangklänningen med silverstjärnor och trycket DIVA, men den blev lite bylsig vid frambenen:


Liven på DoggyDollys plagg är smala - så en storlek mindre skulle bli för tajt.


Klänningen var också lite stor i halsringningen, som pryds av en fin krage.


På söta Smilla satt den mycket bättre!

Den randiga klänningen funkade inte heller, men den skotskrutiga kjolen fick följa med hem! Det var också nära att den här tuffa designen hamnade i shoppingkassen ...


Rosarandigt linne, jeanskjol och vitt skärp - allt i ett!


Smilla röstade för. Vårfint och fräscht, tyckte hon.

... men vi behärskade oss eftersom vi hade plockat ihop en hel hög med accessoarer också. Dem får ni se i morgon! Då ska vi även svara på era kommentarer, tack för alla fina ord!


Fler snygga nyheter hittar du både i butiken och webshopen.
Klänningar med skärp kommer stort!


Kommentarer
Postat av: Sophia

Hej hörrni! Ni har en utmärkelse på vår blogg! Hehe, inget ni behöver responsa på dock, ni har ju drösvis. Men, Posh Poodle rocks helt enkelt! Kramar

2009-01-23 @ 05:15:06
URL: http://royals.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Hi hi förstod det skulle bli shopping, synd bara på att de inte passade storleksmässigt det randiga, tyckte om den men passar det inte så ska man inte köpa det, den röda Diva var ju fin oxå synd den inte passade heller. men den skotsrutiga var fin oxå, jeanskjol med randig tröja oxå men den kanske hamnade i korgen en annan dag :-) kram

2009-01-23 @ 06:14:37
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Jeanskjolen kanske finns kvar nästa månad? Den ni köpte med döskalle och skotskrutigt var jättesöt!

2009-01-23 @ 07:16:38
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: Lori

Halloj tjejen! Jo det var synd att missa. Kul att se att vi har liknande smak. Jag provade den skotskrutiga och gråa på Rosie men tyvärr var kjolen alldeles för stort just nu iaf. Sen provade jag flera Wooflink på Jake men alla satt jätte bra men var för långa under så snoppen täcktes vilket är helt meningslöst då. Ninnie sa att hon hade berättat samma sak för tillverkaren. Han fick då bara ett linne men det kommer flera. Jag valde ut den fina tröjan som matchar leopardklänningen som Rosie fick till honom men även den var för lång under. Jätte cool att äntligen får klämma lite och veta hur märken är i kvalité. Kul att ni hittade en del ni gillade med! Kramar

2009-01-23 @ 07:42:36
URL: http://30something30.blogspot.com/
Postat av: I våran lilla vrå

åh va söt Smilla va ler



åh, maggie oxå förstårs!!!

2009-01-23 @ 09:01:58
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: Cisco

Asså... klänningar vill jag inte prova, men käka vid bordet låter kanon. Matte hälsar att Maggs var söt i jeanskjol o linne :D



nospussar <3 <3

2009-01-23 @ 09:13:54
URL: http://vov.psdekor.nu
Postat av: Indra

Hur kunde du motstå den klänningen? s Maggsan var ju toksöt i den. :-) Men å andra sidan, vad är inte hon toksöt i? ;-) Den där lilla Smilla var ju också en himla liten sötnöt måste jag säga. =))

2009-01-23 @ 13:17:53
URL: http://cherlindrea.se
Postat av: Arg anonym !

Jag fattar inte hur du kan klä dina hundar som du gör ! kolla bara hur du har klätt din stackars svarta hund ovanför, med kjol och skärp ?! Sånna människor som du ska INTE ha hund ! Så skaffa lite vett i hjärnan innan du handlar kläder till dina hundar, det är djur, inte människor . Det enda du är, är en stor jävla djurplågare !



P.S Kläderna är förresten skitfula . Förstår inte ens hur du kan vilja klä dom så, för det är ju skitfult .

2010-08-02 @ 00:25:04
Postat av: Maud

Kan inte låta bli att kommentera "arg anonym"! Jag klär oxå mina hundar i kläder, dom både trivs i dem och måste ha det....

Alla får ha sina åsikter, men att skicka "anonymt" är både fånigt och fegt. Man står inte för sin åsikt om man "gömmer" sig på detta viset.

2010-08-02 @ 10:23:22
Postat av: Elin

Stå på dig! en anonym åsikt betyder ingen åsikt.



Kram!

2010-08-02 @ 18:51:15
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Felicia

Jag håller med arg anonym ! Det är INTE okej att klä sina hundar , visst att man har på dom jackor när det är kallt men hon har ju på sina hundar kläder när det är sommar ? Dom har päls för att värma sig, och det blir ju som kläder för dom, så varför hålla på och låtsas att om är ens barn och klä på dom ? Visst, dom är säkert dina bebisar, men kolla bara på ett inlägg där du t.o.m har köpt en tröja från lundmyr som är för bebisar ? Din blogg är jättebra , och dina hunar kanske trivs i vissa kläder, men ärligt talat tror jag inte att några hundar ''trivs'' i kläder, så det får ni försöka lura nån annan med ,



Ha det bra !

2010-08-03 @ 23:48:36
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Arg anonym: En konstruktiv debatt om hundkläder tar jag gärna, men anonyma påhopp bryr jag mig inte om.



Maud och Elin: Word.



Felicia: De som följer bloggen vet att mina hundar ibland har på sig kläder endast för att det är roligt eller gulligt. Vid särskilda, och ganska sällsynta, tilfällen. Men normalt är de bara påklädda när de faktiskt behöver det, pga kyla och/eller regn, och då i bekväma plagg som de kan röra sig och leka obehindrat i. Varken Maggie eller Dolly ÄLSKAR kläder, men de skulle inte ta ett steg i kylan utan dem. Jag känner däremot till många andra hundar som faktiskt trivs i sina, som hämtar tröjor själva eller viftar svansen av sig när plaggen kommer fram. Och du, att pudlarna är mina "bebisar" betyder inte att jag inte fattar att de är hundar – som lever ett mycket gott hundliv.

Ha det så bra, du med!

2010-08-04 @ 05:02:20
Postat av: Felicia

Visst att du klär dom när det är kallt, men dom är inte till för att behandlas som små dockor .

2010-08-05 @ 06:57:51
Postat av: Felicia

Och bra att du fattar att dom är hundar, då borde du oxå fatta att man inte klär på djur . Om dom inte behöver det såklart, och du kan ju inte säga att du inte klär på dom kläder ofta, du har ju till och med en kattegori som heter dagens outfit ?



och P.S



Det är INTE gulligt med hundar i skärp och jeans kjol, det ser ju fruktansvärt ut, för dina hundar är ju så himla söta, så om du ändå ska klä dom så klä dom sött .

De

2010-08-05 @ 07:01:35
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Felicia: Du har ju faktiskt ingen aning om huruvida jag behandlar mina hundar som små dockor … men för att vara tydlig så gör jag alltså inte det.



Kategorin "Dagens outfit" är självklart ganska bärande i en hundmodeblogg, jag ser inte problemet. Och jag har inte sagt att jag inte klär dem ofta, utan att jag inte klär dem I ONÖDAN ofta. Om du kollar kategorin så ser du ju att den inte används särskilt flitigt under sommaren, utom när det regnar. Maggie (svart) har ibland tunna plagg som solskydd, men Dolly har inte haft en tråd på kroppen sedan det blev varmt.



Du ska få veta en liten hemlighet också: Att hundarna provar kläder så att matte kan knäppa en bild till bloggen behöver inte betyda att de faktiskt har på sig plaggen den dagen … eftersom en blogg är just en blogg och ingen definitiv sanning. Ooops!



PS. Smaken är som baken (och jag köpte faktiskt aldrig jeanskjolen). Du är välkommen med feedback på höstens hundkläder!

2010-08-06 @ 03:31:43
Postat av: Felicia

Nej jag vet inte hur du behandlar dina hundar, och jg hoppas verkligen att det du säger är sant, för STACKARS dina hundar isåfall ...

2010-08-06 @ 07:56:59
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Jag kan lova dig att de mår alldeles utmärkt, både med och utan kläder. Tack för omtanken!

2010-08-06 @ 23:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0