Släpp fångarna loss det är vår

2009-02-27 @ 17:54:37
Matte har äntligen gått av ett tufft skift på jobbet och ska i stället stå på huvudet i en flyttlåda. Tack för veckans alla fina kommentarer! Tyvärr räcker inte tiden riktigt till just nu, men jag ska försöka att åtminstone svara på era frågor. Maggie har i alla fall en lugn och skön tillvaro. I dag har hon njutit av vårsolen på balkongen - i sin fångrandiga tröja från Lundmyr of Sweden! Japp, den kom med posten och vi är mycket nöjda. Den ärmlösa hoodien är ganska tunn - lite tjockare än en t-shirt men tunnare än en sweatshirt - men mjuk och skön med ribbade kanter. Vi valde brodyren Älskling i tattoo-hjärtat på ryggen, och det är superfint! Storleken stämde dock inte riktigt med tabellen. Maggies XS skulle ha 38 cm i bröstmått och 24 cm i rygglängd men måtten är snarare 44 resp 27 cm. Så tvekar du mellan två storlekar kan du nog lugnt välja den mindre utav dem, eftersom tröjan dessutom är lite stretchig.





På tröjan sitter ett litet hjärtformat kort, ifall du ska ge bort den i present!

Det matchande halsbandet levde tyvärr inte upp till samma förväntningar och jag tycker inte att det är prisvärt. Visst är det väldigt snyggt, i svart skinn med rött mockafoder, trubbiga nitar, silvriga spännen och en avtagbar emaljerad hjärtberlock - även den med texten Älskling. Och det levereras i en lyxig presentask. Men halsbandet är stelt, hårt och har skarpa kanter. Och inte heller här är storleksangivelsen korrekt. Totallängden är något kortare (vilket i Maggies fall visserligen är bra) och på storlek S, som ska passa en hund med halsmått mellan 20 och 28 cm, sitter innersta hålet först vid 26 cm.



Vi hoppas att skinnet mjuknar snabbt - annars sätter vi hjärtat på ett annat svart halsband!

Kommentarer
Postat av: Ida

Aw gud va hon är söt din lille fånge =)

Heheh en sådan tröja hade revo varit fin i =)

Ha en fin fredag.

Kram

2009-02-27 @ 18:13:32
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: pudelflickan

Vilken tuffing.

Jo jag har varit inne på olika sidor för att köpa skålarna men ingen har 4 små + 1 stor på lager så det är det som är problemet tyvärr.

Önskar er en skön helg.

Kram Hedvig

2009-02-27 @ 19:41:37
URL: http://www.pudlarpelargoner.blogspot.com
Postat av: Lori

Men men men MEN vad snyggt! Jag måste säga när Noah var nyfödd då undvek jag Lundmyr då nästan varenda barn hade det och jag gillar att vara lite mer unikt. Däremot är det självklart att mina hundar måsta ha något så snyggt som denna hoodie. Super fin är Maggie i färgerna med! Synd att ni inte var nöjd med halsbandet. Jag tror nämligen att min lille tuffa Gucci skulle passa i hela settet han med. Ser ut som gjord för en cool svart hund. Lycka till med flytten, det är så himla jobbigt men så underbart när man är på plats och flyttstädningen är avklarat! Helgkramar

2009-02-27 @ 19:47:03
URL: http://lilyhearts.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Hon är så tuff i den ändå, hon ser ut som en fånge i randig tröja bakom balkonggallren:)

2009-02-28 @ 09:51:13
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: Mio & Ira

åhh sicken fin tröja det var på henne även om lite stor. blev full i skratt när jag såh hennes tunga.. har ju nästan bara tung bilder på henne från i julas hihi lilla maggsan med stor skär tunga.. puss

2009-02-28 @ 11:06:50
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0