... och punkt i ringen

2008-09-13 @ 21:36:53
Det är möjligt att jag hade känt annorlunda om Maggie tagit storslam (för att förekomma de som kommer att kalla mig bitter) men dagen bekräftade min känsla av att utställningar inte för något för oss. Om jag ska ställa Maggie på allvar (det finns tydligen massor av domare som inte räknar tänder) så måste vi dels odla päls i över ett år, dels sköta pälsen pedantiskt. Och det innebär en begränsning av Maggies liv. De senaste dagarna har jag inte tillåtit tuggben, eftersom de kladdar ner. Jag har gnällt på husse när han har klappat Maggie för mycket, åtminstone medhårs. Hon har inte fått springa lös på grund av risken för nedsmutsning. Och även om hon fick busa i parken i går så var det inte utan en lätt ångestfylld oro för tovor. På Gubbängsfältet
i dag var det kallt, rått och blåsigt. Maggie frös så hon skakade men någon tröja var det inte tal om - för då kunde ju pälsen plattas till. Ja, ni hör ju.

Det var roligt att testa och kul att få en fin bedömning, men vi nöjer oss så. Jag tycker inte om mitt beteende de senaste dagarna och Maggie tyckte sannerligen inte att det var kul att sitta och vänta, frysa och se en massa kompisar som hon inte fick röra.


Allvarligt talat morsan, blir det inte roligare än så här?

Kommentarer
Postat av: Pia igen

Jag känner igen mig i allt du säger. Min C är en riktig snygging och alla pudeluppfödare, inkluderat vår uppfödare, säger att han skulle gå långt på utställningar. Men då har han tyvärr hamnat hos fel matte. Jag vill ha en go och glad hund med lättskött päls som inte fäller.



Finns det då nåt bättre än en pudel. Jo om man ska ha den i utställningspäls. Förstå mig rätt... jag tycker faktiskt att pälsvård är rätt trevligt. På lagom vardagsnivå vill säga. Jag klipper mina killar själv och tycker det är jättekul göra dem fina. Jag ser det som ett trevligt sätt att umgås med dem. Men jag vill inte hålla på varje dag. Och jag vill absolut inte vara orolig för att de får tovor och blir skitiga så fort vi ska ut. Om man frågar C så är han mest lycklig när han jagar hundkompisen i det höga gräset och avslutar med att åla runt i nåt som luktar mysko.



Så i mig har du en som förstår hur du känner efter dagens utställning. :)

2008-09-13 @ 22:19:32
URL: http://vov.psdekor.nu
Postat av: Karin

Jo jag tycker också så - dom ska få leka och vara hundar. Utställningspudlar får man oftast inte klappa och dom får inte leka - hur kul är det? Jag har ingen ork med att hålla på med sånt och hundarna vill inte bli borstade och fönade en timme om dagen... Men det skulle vara kul att få ett omdöme av en domare bara på skoj ;)

2008-09-14 @ 09:44:44
URL: http://sakerochting.se
Postat av: Monica Hansen

Å vad glad jag blir att ni tänker så, det är ju inte kul om man inte får ha roligt!



Strunta i tråkiga utställningar och fortsätt vara glamour och top dog i bloggen istället tycker jag. Maggie är ju en så glad modell och tar sig så bra ut på kort:)



Stjärn-Maggie:))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0