Puppias höstkollektion är här!

2008-08-14 @ 04:45:00
En designer som redan har lanserat sin höst- och vinterkollektion är giganten Puppia. Märket är hundvärldens motsvarighet till H&M - fast med högre kvalitet. Tyvärr är även priserna högre. De nya plaggen har ännu inte nått butik men Puppia-plagg brukar kosta runt 200 kr för en t-shirt, 350 för en tjock tröja och 500-600 för en jacka. Kollektionen bjuder inte på några större överraskningar utan innehåller som vanligt lite klassiskt, lite sportigt och lite gulligt. En hel del plagg från tidigare kollektioner återlanseras, så som Puppia ofta gör, men jag har lusläst katalogen och plockat ut mina favoriter bland det som är sprillans nytt. Färgskalan är ganska snäv i år, med fokus på rosa och brunt, men det finns undantag. Och till min stora förtjusning fortsätter Puppia med det damiga hundtandsmönstret - perfekt till en posh poodle!

Vinterjackan Shooting star är kviltad, har fuskpälskrage
och ett elastiskt skärp med silverspänne.
Hound´s tooth coat II
är en uppdaterad version av Puppias kappa,
även här med fuskpälskrage och blingat spänne på skärpet.
Hundtandsmönstrad är också Touring harness, en rejäl sele
med liten ryggsäcksficka. Matchande koppel finns också.
Overallen Warm-up är sydd i gosig velour. Älskar de små bakfickorna!
Bärväskan Elliptical känns ny och fräsch med sin ovanliga form.
Rutor är alltid stort till hösten, och Checkered harness & lead
uppfyller verkligen mina förväntningar. En röd till Maggie?
Preppy-trenden har svalnat, i takt med att Gossip girl-hajpen avtagit,
men förra årets jacka Ivy League är fortfarande sjukt snygg!
Randiga tröjan Airing känns inte alls rätt i höst - men jag
hade gärna sett detaljen med knapparna på ett annat plagg.
T-shirten Snowflake är enkel men söt och de stickade tröjorna
P´s paw
(med liten halsduk) och Fireplace känns mysiga.
Även om det är alldeles för tidigt för tomten så måste jag ändå
få visa upp den urgulliga juldressen Santa´s jumpsuit!
Slutligen en färgklick: Ärmlösa täckjackan Snow vest,
med smart dragsko och en knapp som håller huvan på plats.

Kom igen nu, svenska butiker - börja beställa hem godbitarna!

Kommentarer
Postat av: pudelflicka

Ja de har mycket fint. Tyckte om kappan som schnauzer´n hade på sig. Jag köpte förra året grå och bruna kappor till mina 4 hundar men nu måste jag köpa en till lilla Milly också. Det märks att man har 5 och inte 1 hund när man ska klä upp dem.

Kram Hedvig

2008-08-14 @ 08:18:33
URL: http://www.pudlarpelargoner.blogspot.com/
Postat av: Alisa

Ååh jösses vilka gobitar!:D Massa rosaaaaa:D

Ja nu får de ta och beställa in dessa, för DET BEHÖVS FYLLA PÅ:)

2008-08-14 @ 09:27:07
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej!

Nu får du sluta lägga upp så många härliga bilder med så superduperunderbara kläder!!! jag blir ju sjuuuuk =)



ha en bra vecka vännen



kram Linda

2008-08-14 @ 18:38:21
URL: http://lindasvitadrommar.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej!

Nu får du sluta visa så många härliga bilder med så superduperfina hundkläder!!!! Jag blir ju helt sjuuuuuk =)

Ha en bra vecka vännen!



Kram Linda

2008-08-14 @ 18:40:26
URL: http://bertilblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0