Trosor till tiken

2008-04-30 @ 12:49:36
Maggie har klarat av sitt första löp - och sina första trosor. Ja, de brukar ju kallas tikskydd eller löparbrallor, men trosor är just vad de är. Gustaf & Evitas tycker jag är bland de bästa. Små och diskreta med suverän passform, justerbara resårband och snygga mönster:

image146
Återförsäljare finns över hela landet. Priserna ligger på cirka 140 kr och uppåt.

Allra finast är dock trosorna från Doggie design. Till min stora lycka har Le chien precis tagit in dem från USA! Inte alla modeller, men flera stycken. Nästa gång Maggie löper blir det recension. Kolla in pudelbrallan - måste ha!

dd600
Doggie designs "Puppy panties" finns i mängder av färger och mönster. Pris: 195 kr.

Klädjätten Puppias modeller är också bra. Men i dem sitter det en ficka av nät där det är tänkt att man ska stoppa in den lilla "bindan" (ett så kallat tikskyddsinlägg). Hur fräscht känns det?
Mitt tips är att i stället klippa till en bit av ett vanligt trosskydd och klistra dit ovanpå. Maggie har redan fyra Puppia-trosor i sin garderob ...
puppia 1
... men är ändå lite sugen på den senaste modellen ur vårkollektionen, som matchar hennes nya, fräscha linne med ankare på:
marine panties
"SM Marine Panty" kostar cirka 159 kr och finns i två färger. Köp t ex hos Hund-shop eller Doggie.



Kommentarer
Postat av: Victoria

Du har verkligen en jättesöt hund =D Önskar att jag också hade tid för en hund. Men skolan är ett stort hinder tyvärr. Vill ju inte lämna hunden ensam i flera timmar varje dag.

Men... jag fattar inte hur människor tänker när de köper KLÄDER till sina djur, speciellt till sina hundar. Och halsband, hattar och allt möjligt. Det är som om de är människornas "prydnadssaker"! Det är djurplågeri! Hur vet ni egentligen om djuren verkligen accepterar att ha på sig kläder etc? Visst, de ser så glada och spralliga ut och ser inte ut alls att otrivas. Men vad vet vi egentligen om deras inre känslor? innerst inne kanske de hatar att ha på sig kläder och allt möjligt, vilket jag är säker på att de gör.
Det är hemskt att människor nu har börjat ta hål i öronen på sina hundar! Jag hoppas verkligen att din hund aldrig kommer behöva utsättas för det. Fast jag tror att du inte är så pass elak.
Usch, sådant borde vara olagligt.
jag tror inte att någon levande individ skulle vilja vara någon annans levande barbie!
Låt djuren få vara djur!

mvh en djurvän.

2008-04-30 @ 17:28:54
URL: http://www.victoriasblog.wordpress.com
Postat av: Hundmodebloggen

Victoria: Vad bra att du väntar med att skaffa hund tills du har tid. Själv jobbar jag nattskift medan Maggies husse jobbar vanliga kontorstider, så hon lämnas i princip aldrig ensam.
När det gäller kläderna så BEHÖVER Maggie dem för att inte frysa och för att överhuvudtaget vilja gå ut i regn och kyla. Fina halsband, hårspännen osv är naturligtvis inte nödvändigt, men kul, och det skadar henne inte. Tvärtom: det ger henne extra uppmärksamhet - som hon älskar. Hundar visar sin sinnesstämning väldigt tydligt och om Maggie hatade sina outfits skulle jag nog märka det. Hon har aldrig försökt bita i något, klia bort något eller visat minsta obehag. Garderoben är en liten del av hennes HUNDliv, som jag vet är oerhört gott. Maggie är mitt allt, jag skulle aldrig plåga henne. Och några hål i öronen (som faktiskt ÄR olagligt) blir det självklart INTE. Om du har missat inlägget där jag rasar mot hundörhängen, och förklarar min syn på hundkläder, så hittar du det här:
http://poshpoodle.blogg.se/1209072059_hl_i_ronen_har_ni_hl_.html

2008-04-30 @ 23:43:16
URL: http://poshpoodle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0