Tillbaka – med tips!

2010-07-20 @ 22:08:37
Hej bloggen! Nu har vi återvänt till storstan efter några ljuvliga veckor på landet. Kul att ni har uppskattat våra mms-uppdateringar! Efter avkoppling och nedkoppling tycker dock matte att det är ganska skönt att ha en dator i knät igen … Jag mjukstartar lite genom att erkänna att tungorna i stereo (förra inlägget) var en total men trevlig slump. Och så vill vi tipsa Matilda, som är på jakt efter en regnjacka åt sin valp, att våra två absoluta favoriter är en jacka från Monkey daze (kostar 295 kr hos Le chien) och Pinkaholic Pinka Jumper (som just nu reas ut för 259 kr hos Doggie). Den första är lite längre och täcker mer (vilket pudelflickor tycker är skönt) och den andra är kortare och har dragsko i nederkant (vilket är bättre om man har en hanhund). Båda är dock fodrade med mesh och passar en frusen vovve. Vi illustrerar med arkivbilder på Maggsan. Happy shopping!



Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack så jättemycket för tipsen! Vad söt hon är Maggie :)

2010-07-21 @ 13:54:17
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Varsågod! Kul att du såg det direkt! Maggie hälsar och tackar för komplimangen :)

2010-07-21 @ 20:18:23
Postat av: Matilda

En fråga till, vilken storlek har Maggie i Monkey Daze regnjackan? Hur tycker du den är i storleken?

2010-07-22 @ 09:42:57
Postat av: Matilda, igen

Du har ingen erfarenhet av denna jacka?

http://www.doggie.se/polka-dots-ruffles-raincoats-rosa-p-1874.html

Monkey Daze jackan verkar vara slut i passande storlekar =(

2010-07-22 @ 09:44:39
Postat av: Sophia

Hej!

Har följt din blogg nästan från början. Har själv en toy jag klipper själv och vet sedan tidigare att Maggie har haft en sådan klippning hon nu hade på det lite äldre fotot med den kortare regnjackan. Hon är jättefin i den klippningen och jag tänkte klippa min egen Tiny i något liknande. Nu till min fråga, var i din blogg kan jag hitta ett helkroppsfoto på Maggie i denna tuffa klippning?

Mvh Sophia

2010-07-23 @ 21:25:19
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Matilda: Maggie har storlek M och den är väldigt rymlig på henne. Hon kan ha en tjock tröja under utan problem. Man bör ha 5 cm i marginal på bröstmåttet (viktigaste måttet när du väljer storlek) men här har hon ca 7 (Maggies omkrets är 35, jackans storlek 42). Nu vet jag inte hur gammal din valp är, men i gult finns plagget kvar i S.

Den andra jackan som du länkar till har jag inte provat, men jag har bloggat om vilken exakt kopia den är av Pinkaholics. Märket ESC brukar ha helt ok kvalitet, så testa du!



Sophia: Kul med trogna läsare! Här är inlägget där Maggie fick sin punkiga frilla. Hittar jag en ännu bättre bild så återkommer jag!

http://poshpoodle.blogg.se/2008/november/x-treme-makeover.html

2010-07-26 @ 14:24:26
Postat av: Fiona

Här är Monkey Daze-jackan väldigt poppis! Snygg och väldigt pudelvänlig :)



Kram!

2010-08-01 @ 14:47:15
URL: http://spoilme.blogg.se/
Postat av: Sophia å Tiny

Hej!

Tack för svaret! Kommer nog att klippa henne så vid nästa klippning. Jättekul med foton på Maggies förvandling. Tyvärr råkade vi ut för en allvarlig olycka nyligen då Tiny SPRÄCKTE sitt öga (vilken kraft, trodde inte det var möjligt att spräcka en ögonglob...) vilket innebar att vi morgonen efter hemkomst från sjukhuset var tvungna att ge oss på en primitiv klippning med kökssaxen uppe på köksbordet för att kunna ha på en tratt utan att en massa päls störde ögat. Stackars Lilla Hjärtat! Det tog två veckor innan vi fick besked på om de var tvungna att ta bort ögat eller om vi hade lyckats hålla infektioner borta. Vad jag grät vid vår akuttid när veterinären talade om för oss att de skulle operera. (Jag vet att man inte får jämföra hundar med barn, alla föräldrar blir skogstokiga då men min hund ÄR som en familjemedlem!) Solskenshistorien slutar med att Tinys öga läker ihop och vi slipper ta bort det.

Nu är hon frisk igen men väldigt nerklippt! Så det dröjer några månader tills hon blir frisyrklippt men tack igen för bilderna!



PS. Såg att det fanns en till Sophia. Kul.

2010-08-02 @ 22:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0