Pudeln provar pjuck

2009-01-08 @ 03:00:41
På tal om skor - minns ni att Maggie fick två par i present? De svarta strumpskorna var sköna men lillans blygsamma vikt räckte inte för att trampa ner dem. Hon såg ut som en ballerina på tåspetsarna! Nästa par funkade bättre. Silverskorna togs på utan protester - först de bakre två och sedan alla fyra. Medan husse höll på att kvävas av skratt fick jag Maggie (aka Bambi på hal is) att traska runt i lägenheten. Vi snackar hög benföring, som en mallig travhäst ungefär! Efter tre varv, och lika många nävar godis, bar jag ner henne på gården för att testa i skarpt läge. Först gick hon väldigt försiktigt och sedan lite klumpigt, men snart sprang lillan efter sina pinnar utan en tanke på vad hon hade på tassarna. Vilken naturbegåvning!


Säg till när du är klar, morsan. Jag tar en tupplur så länge.


Alla är vi valpar i början. Fortsättning följer!



Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Heeelt underbart! Måste vara skönt att slippa duscha tassar med snö, salt och grus i... och så är hon ju tuff, cool och snygg också!

2009-01-08 @ 07:57:48
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: pudelflikan

Jag trodde inte de skulle fungera men det var jo bra att det gick. Jag undrar om du vet om det finns några mjuka strumpor till hundarnas tassar. Mina kan inte gå ut när det är så här kallt. De fryser på tassarna och jag har letat på nätet efter olika strumpor men alla är stela och hårda.

Kram Hedvig

2009-01-08 @ 08:36:05
URL: http://www.pudlarpelargoner.blogspot.com
Postat av: Ira å Mio

<3 lillan..

Nöden har ingen lag, behöver/måste hon ha det så måste hon.. Verkar ju gå bra, bra med träning runt i lägenhet men jag hade nog suttit med husse och fnissat :-)

Och , tro det eller inte, har tyckt just de i silver var fula såg dem på Bromma Zoo men nu när jag ser Maggsan i dem, de var ju snygga på HENNE!

:-)



Glöm inte mejla alla bilder från när ni var här..

Kram Ira & Mio

2009-01-08 @ 08:46:30
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Cisco & Pixie

Hahaaa... hon ser ju för söt ut. Hoppas det blir bra med de röda ni skickat efter.



btw... jag har svarat på overallfrågan via mail ;)

2009-01-08 @ 10:29:27
URL: http://vov.psdekor.nu
Postat av: Cecilia

Nej men vad sött!

Enzo skulle också behöva skor, men han är så kinkig så det skulle säkert inte funka.. Men man vet ju aldrig. Kanske är värt ett försök! Just nu blir det promenader som är några hundra meter långa bara - och det räcker ju inte! Han tvärvägrar verkligen nu när det är så mycket snö och iskallt ute..

Du skojar angående till tillägg för nyårsdagen?! Kära nån! :) Det var inte dåligt!!

Kramar!

2009-01-08 @ 11:07:56
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/
Postat av: Jessica

ja, hon gör nog mest till kineser, antagligen just för att själva fleeceoverallen är populärast hos kineserna. Och så har hon ju själv kineser osv. men vet även att hon gjort åt andra nakenraser, och hon syr åt vad man vill bara man ber henne och ger henne måtten osv. :) det är många som tipsar om henne inne på kinesforumet, så det är nog därför också´det blir mest till kineser! Jag har själv 3 fleeceoveraller från henne som jag köpte för ett år sen och eftersom dom är till en hanhund så börjar dom snabbt lukta kiss, så dom tvättas ofta alltså (han träffar gärna sina framben osv) och det är ännu inget slitage på dom! sen även en regnoverall till min puff, den sitter också toppen och har funnits i ett år utan slitage skador! Så hon är duktig att sy och när man har beställt så kommer det ett mail ibland om man är nöjd och om allt sitter där det ska osv. hon glömmer inte bort någon! (där känner man verkligen av personlig service trots att man aldrig träffat henne!)

2009-01-08 @ 11:43:39
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: mikka

Men fy! Är du inte rädd om hennes stackars rygg?! Sådana skor skadar just ryggen.

2009-01-08 @ 12:21:59
URL: http://www.rebelle.se/blogg
Postat av: Lori

Jag har hört en hel del bra om Mutlucks, om man ska använda skor ska dessa vara det bästa för hunden. Hoppas dem hjälper! Sen finns någon salva man ska kunna smörja in tassar med. Jag är härligt bortskämd med att inte behöva oroa mig för salt så jag har ingen erfarenhet. Vi bor på landet och även vägarna är sällan slatade utan mest grus. Gänget här går ut för snabba springrundor i trädgården sen vill in igen just nu i dagarna. Tvingade ut dem på en långpromenad innan det blev för kallt och det gick ganska bra. sköt om er i kylan! KRAMAR

2009-01-08 @ 12:31:51
URL: http://30something30.blogspot.com/
Postat av: Madeleine

Har du några tips på skor till min lilla tös?? Hon gillar verkligen inte snön eller att vara ute nu då d är så kallt.. inte fått tag i någon bra jacka heller.. kanske du vet någon rea butik oxå?? :-o kram kram

2009-01-08 @ 15:38:30
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: Karin

Gulligt! Ludde går fortfarande väldigt stelbent i overallen. Han tror inte det går böja bakbenen. Men när han glömmer bort den och börjar busa så ser det ut som vanligt... Konstigt det där.

2009-01-08 @ 16:58:29
URL: http://sakerochting.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0