Puppy Angel Spring 09

2009-02-09 @ 19:27:22
Vårkollektionen från Puppy Angel bjuder liksom Puppias på varje klassisk genre: gulligt, tufft, sportigt, kamo och marint. Men PA tar ut svängarna mer och är lite bättre på allt! Plaggen finns i storlek XS-XL om inget annat anges. Mycket är snyggt i år men låt oss börja med en av anledningarna till att vi faller för märket: Körsbärstemat!

Det transparenta mesh-linnet Lovely Cherry Sleeveless finns även i khakigrönt. S-XL.
Körsbärsapplikationen är gjord av paljetter som ska gnistra i solen!
Söta badrocken Cherry Berry Spa Robe har skärp och en knapp i halsringningen. Upp till 3XL!
Cherry Candy Beach Suit har små fickor och körsbären är blingade.

Nästa tema är det klös i! Puppy Angel har tidigare gjort både festklänningar och koppelset med leopardmönster. Nu utökas djungeldesignen med två olika selar och en stretchig volangklänning med halterneck. Modellerna finns i brunt eller rosa och selarnas tyg är lite glittrigt. Matchande koppel ingår! Både den klassiska selen och klänningen pryds av en liten berlock, ett hjärtformat hänglås kantat med bling.
Charming Leopard hänger berlocken från en liten brun rosett på bröstet. S-XL.
Leopard Flamenco Dress knyts runt halsen och berlocken sitter bak i nacken.
Selen Wild Child är blingad vid D-ringen och pryds av en stor och festlig rosett. S-XL.

Det marina modet är 40-talsinspirerat, fräscht och bjuder på riktiga fullträffar! Den randiga sjömanskostymen är den finaste jag har sett och prickar är ju - tja, alltid på pricken. Både klänningarna och t-tröjorna lyckas med en söt look utan att bli mesigt gulliga, även den som pyntats med en gunghäst. Alla plaggen är i 100 % bomull och kan självklart tvättas i maskin!

Summer Sailor All-in-one har små lufthål i den randiga överdelen och knappar på byxfickorna.
Den avtagbara scarfen kan användas för att justera halsringningen och i outfiten ingår
även en liten matrosmössa (just for fun)! Större vovvar kan glädjas åt storlekar från S till 3XL.

Prickiga Lucky Locket Dress med vita spetskanter pryds också av det blingade hänglåset.
Den nätta volangklänningen finns även i marinblått, ljusblått och rosa.
T-shirten Dotty About You med hjärta och rosett finns även i rosa och gult. S-XL.
T-shirten Dotty Dotty Horse Sleeveless finns även i marinblått, ljusblått och rosa.

För regniga dagar kommer slutligen två nya modeller: en väst och en overall. Om din vovve varken fryser eller besväras av vätan kan du i stället satsa på den matchande selen - som också är vattentät!


Sprinkle Hearts Dog Raincoat resp All-in-one har kontrastfärgade kantband och luva.
Båda regnplaggen finns i storlekar upp till 3XL.

Västen knäpps med dragkedja under magen och overallen har kardborrband.
Selen Heart Milky kommer med ett matchande koppel! Finns i S-XL.

Kommentarer
Postat av: Linda och Bertil

Vi längtar också efter våren! Traska i parker och framför allt kunna utnyttja vår tomt! =) Utemöblerna ligger och morrar i garderoben=)



Ha det gott !



Kram

2009-02-09 @ 20:22:19
URL: http://bertilblogg.blogspot.com/
Postat av: Krille

Det va då inte dååligt vad det fanns mode till hundar :P Visste inte det fanns så stor marknad.



Om du är intresserad av bloggdesign eller bloggar för övrigt får du gärna titta in www.bloggdesign.nu som jag startat. Där skriver jag artiklar om hur man kan designa och styla sin blogg och det finns även ett forum där alla medlemmar kan ställa frågor och diskutera om bloggdesign.

Snart kommer även en ny funktion till sidan som jag verkligen är spänd på. :) Då kommer alla medlemmar kunna ladda upp egna designer som man sedan kan ge ut gratis, via en tävling eller för en summa pengar.

Så snart kommer Bloggdesign.nu vara "the place" för allt som rör bloggdesign. :)



Vi har redan drygt 100 medlemmar på en månad och jag hoppas verkligen du vill titta in också. :)



mvh, Krille

2009-02-09 @ 21:25:38
URL: http://www.bloggdesign.nu
Postat av: Lina

Ja, röd är också fint men jag har fått något fnatt på rosa, vet inte varför :-) Ja, alltså man vill ju att datorn ska vara så liten och smidig som möjligt och 8,9" känns alldeles perfekt så den nya kommer antagligen kännas för stor. Jag är riktigt sugen på den där sista selen med rosett. Hur snygg är inte den? :) Vad klickar Maggie hem till våren?

2009-02-09 @ 21:27:52
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: Lina

Jaha men 50% av inköpspriset var ju bra. När jag beställde skor för 1000:- landade slutpriset på 2000:- men det var ändå billigt. Blir det billigare för att hundkläderna är lättare eller!? Då ska jag nog lägga in en beställning därifrån också :) tack för tipset.

2009-02-09 @ 22:19:41
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: sofia

nämen gud :O jag tror jag börjar gråta, fan va sött :D önskar att jag kunde få på min hudn en såndär randig med marinblått : DDD

2009-02-09 @ 23:06:19
URL: http://sofiahassan.devote.se
Postat av: Ellinor & Engla

Japp. Vi bor i hus. Flyttade in i storebrors hus i samband med att jag hämtade hem Engla för drygt ett år sedan. Han är ändå hemma så sällan så vi kan härja runt bäst vi vill här hemma. Skulle gissa på att huset är runt 120 kvm boyta + alla biytor och ganska stor tomt. Nu dock snötäckt. Vi fick en gång uppskottat med snöslungan ikväll så nu kan vi springa ute igen. Det är lite jobbigt när Engla sjunker ner så halva hon försvinner i snön :) Nej, nu ser vi fram emot våren och solen :D

2009-02-09 @ 23:09:46
URL: http://www.ellinor.net
Postat av: Ellinor & Engla

Japp. Vi bor i hus. Flyttade in i storebrors hus i samband med att jag hämtade hem Engla för drygt ett år sedan. Han är ändå hemma så sällan så vi kan härja runt bäst vi vill här hemma. Skulle gissa på att huset är runt 120 kvm boyta + alla biytor och ganska stor tomt. Nu dock snötäckt. Vi fick en gång uppskottat med snöslungan ikväll så nu kan vi springa ute igen. Det är lite jobbigt när Engla sjunker ner så halva hon försvinner i snön :) Nej, nu ser vi fram emot våren och solen :D

2009-02-09 @ 23:28:14
URL: http://www.ellinor.net
Postat av: Rebecca

Ååååh vad gulligt.. Man kan ju inte bara längta lite efter att ha en liten hund när man ser dom här kläderna!

2009-02-10 @ 00:28:21
URL: http://rebccaekberg.blogg.se/
Postat av: lina

jap pde bor 3 töser hemma hos mig:)

2009-02-10 @ 06:53:01
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Fantastiska kläder, och jag noterar.. körrrrrrssssbbbäääääär:)

2009-02-10 @ 07:43:02
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: C, Saga och Betty

En rosa badrock skulle vi verkligen behöva! Saga fryser så himla mycket efter att hon badat...KRAM

2009-02-10 @ 08:31:26
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Söta dom där med körsbär på längst upp :)



Svar: Nej det blir inte bad och fön varje gång vilket nu resulterat i två små lockiga tovbollar som verkligen behöver badas och fönas och rakas och klippas. puh snart så...

Ang designen så har jag bara fått positiva kommentarer hittils. Jag var tvungen att rusa in i Firefox och kolla men det såg ut som det skulle. Gillar du inte mina gula ramar? Ha ha. Det blev lite färggladare än vad som var tanken i början faktiskt. Men jag är rätt nöjd. Fast jag tror jag tröttnar på den rätt snabbt men då är det ju bara att göra ny. Kram

2009-02-10 @ 09:52:30
Postat av: Indra

Åh, favvomärket! :-) Tillsammans med Pinkaholic förstås. s

Badrockarna är ju ljuvliga! Och återigen, t-shirtarna. Eftersom jag tokhandlade så mycket varma kläder nu i vinter så är det lätta vår och sommarkläder som lockar mest nu, och det blir ju mest t-shirts till en liten grabb. ;-) Både Dotty About You och Dotty Dotty Horse Sleeveless är ju sjukt söta! :-D Det är nog dags att ta sig ett lååångt prat med Anna snart tror jag. s



Kramar!

2009-02-10 @ 20:35:13
URL: http://cherlindrea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0