Glädje på Gubbängen

2008-09-14 @ 23:44:41
Innan jag lämnar utställningsbloggandet helt så måste jag skryta lite om mina nära och kära. Maggies härliga uppfödare Marianne kammade hem både BIR och BIM med sina toypudlar! Och Maggies halvsyrra blev bästa valp! Deras gemensamma pappa är champion och årets toypudel 2008. Därför ska ingen skugga falla på Maggies uppfödare på grund av den lilla tanden!

Dessutom måste vi gratta Lena på Dogga, där Maggie klipper sig, vars storpudelvalp vann sin allra första utställning! Och till sist tänkte jag också visa upp våra shoppingfynd. Inga kläder - men sjukt söta pudelprylar:


En gosig filt, en bärkasse och en adresslapp från Fluff
- ett roligt märke jag planerar ett inlägg om snart!


Den broderade pudeln är ju i och för sig vit, så kanske hade jag Mini i tankarna när jag handlade. Så ska nämligen Maggies lillasyster heta om jag får som jag vill (och det brukar
jag ju få). Kanske blir hon så här söt:

Utställning 13 sept
Bild från valpfinalen i lördags. De bruna toypudlarna är också bedårande!


Kommentarer
Postat av: pudelflicka

Ja nu kan du låta pälsen växa på Maggie och om 3-4 veckor kan du komma hit så kan vi se vad vi kan hitta på till Maggie.

Kram Hedvig

2008-09-15 @ 08:20:08
URL: http://www.pudlarpelargoner.blogspot.com/
Postat av: Dilek Isabelle

du tipsar alltid om så bra grejer och prylar! :) den där väskan skulle jag kunna även använda :P haha..som jag sagt tidigare som två syskon liksom...m vovven...söker jobb just nu...visst kanjag skaffa en nu men jag känner at det är viktigt att den får en bra "framtid" och att jag kan köpa och allt utan att "snåla" till den...ja men lite som at ha en bäbis..så fort jag fått jobb skall jag köpa =D

2008-09-15 @ 09:47:27
URL: http://izmir.blogg.se/
Postat av: Karin

Oj vilka söta. Vill ha en vit... Men insåg i helgen att vi nog inte kan ha en toy. Den hade aldrig tagit sig fram i skogen där vi var. Det var på gränsen att Ludde tog sig fram. Fick bära honom ibland. Sigge däremot är som en bulldozer kommer fram överallt. :) Så dvärg är nog minsta som blir tyvärr.(Om nu husse mot förmodan skulle gå med på en tredje...) Dom är såå söta toyisarna. Jag gillar minihundar! Luddes pappa var en toychampion förresten så Ludde är ändå 9 cm högre än sin pappa trots att jag tycker han är så liten. :)

Svar: Nej några fästingar har vi inte sett till, dom är inte så vanliga häruppe även om det finns. Jag har aldrig sett en fästing och hoppas jag slipper. Intervjun är avklarad - gick bra! Vi får se hur det passar in med allt annat. Kram

2008-09-15 @ 10:29:28
URL: http://sakerochting.se
Postat av: Pia

Ååå <3 En sån kasse skulle jag vilja ha. Ursöt!

2008-09-15 @ 10:57:07
URL: http://vov.psdekor.nu
Postat av: Ellinor & Engla

Jag har oxå en sådan filt till min pudeldam fast i chockrosa :) och en pudelkasse fast i linnefärg. Jag har en förkärlek till att rosa prylar åt lilla fröken Engla. Eftersom hon är mattes älsking så händer det ju att både en och annan grej handlas hem :D

2008-09-15 @ 22:32:40
URL: http://www.ellinor.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0