Fällfritt! Och andra frågor …

2010-06-22 @ 14:53:41
Vi fick en jättegullig kommentar från Rebecka, 12 år, i Finland (tack för det!):

Jag måste bara få säga att jag älskar den här bloggen och hundarna så otroligt mycket! Jag har så länge velat ha en svart toy/dvärgpudeltik och jag är FÖR hundkläder (vilka jag gillar) så gissa om den här bloggen känns perfekt för mig! Jag har också en snabbfråga; fäller pudlarna?

… och svaret är: Nej, det gör de inte! När man borstar pälsen, vilket man bör göra i princip varje dag om inte frillan är väldigt kort, så fastnar det lite ludd i kardan. Och när tjejerna busar vilt eller kliar sig hårdhänt så kan det lossna någon tuss (mest från Dolly, vars vita päls är lite som bomull), men det är allt. Jätteskönt! Inga hår i soffan, inga klisterborstar till kläderna – och bra för allergiker. Du får nog aldrig en läkare att säga att det finns helt allergisäkra hundar, men pudeln är ju så kallat allergivänlig. Det var också en anledning till mitt val av ras. Hoppas du snart har en egen liten hund!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Matte är ofta dålig på att svara på frågor och kommentarer – hon har helt enkelt inte tid. Det finns dock inget med bloggandet som betyder mer än responsen från er läsare! Tack!

Men vad tror ni om att jag samlar på mig några frågor i taget och sedan svarar på dem i ett inlägg? Så att alla som vill kan läsa svaren. Funkar det? Fråga på!


Jodå, de sover fortfarande efter helgens äventyr …


Kommentarer
Postat av: Ellinor

vi valde pudel av allergiskäl då min storebror är hundallergiker och det har inte varit några problem under de 10 år vi haft pudlar. De sover till och med i hans säng när han är hem och hälsar på. Dock har jag valt korta frisyrer som underlättar pälsvården, går det fort att bada dem så gör man det oftare = de luktar sällan "hund".

På lydnadskursen jag gick i våras fick jag höra att pudlar är som chips - man kan inte sluta när man väl börjat, och jag antar att det stämmer :D

2010-06-22 @ 15:53:14
URL: http://www.ellinor.net
Postat av: Ira å Mio

Skön sovställning Dolly har!! puss

2010-06-22 @ 16:50:27
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Hihi så skönt det ser ut att krypa ner i lilla väskan. Så synd att Olga inte får plats i en sådan annars tror jag hon skulle gilla att sussa i en sådan när hon är frusen..

2010-06-22 @ 22:45:52
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Lollo

Det tycker jag låter som en bra idé :)

2010-06-23 @ 19:03:27
URL: http://www.nattstad.se/louisejohansdotter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0