Dolly the Devil

2010-02-20 @ 14:25:09
Mäh, ni har ju inget som helst förtroende för mig som hundfrisör! Men för all del, jag har ju klantat mig med trimmern förr. Den här gången är det dock Dolly som har varit i farten och orsakat "helikopterplattan" på Maggies rygg. Så fort hon inte får som hon vill så tar hon helt enkelt ett litet skutt och sätter tänderna i syrran! På samma ställe, varje gång. Tur att vi inte försöker odla utställningspäls, det hade varit helt kört. Jonna trodde inte heller på mina klipptalanger, men gissade i alla fall rätt först. Grattis!

En helt annan sak: Jag hittar inte den kommentaren nu, men har för mig att någon frågade om min kamera. Pudlarna plåtar jag med en liten Panasonic Lumix DMC-FX33, som är kanon! Den har ett läge som heter "pet" och det bästa är sekvenstagningen som gör att man hinner fånga även vilda vovvar. Bilden nedan är dock tagen med mobilen, och visar vad vi skulle kunna kalla en ulv i pudelkläder.

Skönt att sova till OS-sändningarna …


Kommentarer
Postat av: Nicole

Hi-hi, det var jag som undrade över kamera-modellen, inte illa att du kom ihåg att nån undrat! Behöver nämligen köpa ny digitalkamera och i behov av tips på bra kamera att plåta hund med, så vem passar bättre att fråga än dig! Tack!

Det kunde man inte tro om väna lilla Dolly, vilken pälsmarodör, tur hon inte kommer åt Alice's utställningspäls!

2010-02-20 @ 15:18:52
Postat av: Pia

Inte trodde jag Dolly var en sån piraja :)))) Kan bara tänka på henne som en liten pluttevalp som ligger i gröngräset o "fiser".



kramis :)

2010-02-20 @ 16:31:22
URL: http://vov.psdekor.se
Postat av: Jonna & Puff

\o/ vilken lördag det blev. Vi vann ju första gången nåt i bloggvärlden :)



Jag trodde att du skulle lura oss alla och skulle precis börja klippa henne och hade därför klippt ett hål i pälsen :) Men icke då och tur det för oss :)

2010-02-20 @ 17:02:29
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

Men nu hittar vi bara inte ett mail-adress för dig så att vi kan skicka adressen :)

2010-02-20 @ 17:05:21
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Linda

Stackars Maggie!

Dolly du måste vara snäll mot syrran.

Hoppas det blir bättre med tiden.

2010-02-20 @ 18:35:31
URL: http://spoileddog.blogg.se/
Postat av: Bertil och Linda

hejsan!



ursöt bild!



ha en fortsatt fin kväll!



kram



linda o bertil

2010-02-20 @ 20:51:17
URL: http://bertilblogg.blogspot.com
Postat av: Lena o Nikko

Hellre Dolly-biten än lopp-biten!! :-)

2010-02-20 @ 20:55:18
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Nicole: Aha, bra! Hoppas du gör ett kamerakap, det finns flera varianter i Lumix-serien. Hälsa Alice med fina pälsen :)



Pia: Jodå, plutten växte upp till piraya!



Jonna: Jag lämnade en hälsning i din blogg med mejladress, annars är den [email protected]



Linda: Hon kanske lugnar sig med tiden :)



Bertil o Linda: Tack! Ha en skön söndag!



Lena: Haha, absolut! Hon biter inte så hårt heller, bara många gånger ...

2010-02-21 @ 01:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0