Leriga & lyckliga

2010-08-31 @ 04:49:04
I morse hämtade matte hem sina små från Husbygård. Som jag har saknat dem! Och det var nog ömsesidigt, att döma av allt pip och skrik. Tjejerna var pigga, glada och välmående och jag känner fullt förtroende för Kajsalena, som har tagit hand om dem. Hon hade mycket roligt åt deras olika personligheter, till exempel att Maggie är så pimpinett medan Dolly "har rullat sig i varenda hästlort" … Vovvarna har i alla fall skött sig så fint att de är välkomna tillbaka och jag kommer absolut att boka in dem på pensionatet igen. Om det finns plats, vill säga. Pudlarna hade nämligen fungerat som värsta kundmagneterna när det kom folk på besök!

Här är ett par
gulliga mms jag fick under veckan:


Maggie och Dolly i sin privata rastgård (!) Hilton
tillsammans med kompisen Brutus.



Ute i stora rastgården med Kajsalena – nya idolen!


Tjejerna flyttade ihop med en trevlig dvärgpinne
mot slutet – och snodde hans gosiga täcke!


Kommentarer
Postat av: Nicki

Japp, pudlar är rena magneterna, det kan vara riktigt jobbigt att gå på stan med min: man kommer ingen vart för alla som ska stanna en och fråga om de får klappa. Dock trevligt och rart för det mesta, men ibland blir det bara för mycket, speciellt när man har bråttom.

2010-08-31 @ 22:39:19
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Nicki: Fattar precis vad du menar. Ibland vill jag bara springa iväg när jag hör någon ropa "åh, så söööta". Maggie är inte så förtjust i påhopp på stan heller, men Dolly kärleksbombar gärna allt som rör sig :)

2010-09-01 @ 04:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0