Lifta lätt

2009-08-05 @ 23:16:38
En läsare bad om tips på väskor att ta till när unghunden inte orkar gå lika långt som sin vuxna vän. Jag är ju själv i samma situation, med Maggie som behöver motion och Dolly som bara ska strosa och nosa. I skogen vill man inte släpa på tunga hundhandväskor, så därför har vi grävt fram några enkla, lätta och sköna modeller som är praktiska på promenaden. Designen lämnar kanske en del att önska, men funktion före fashion är ju mitt mantra när det gäller hundmode!


Magväskan Pet-A-Roo från Outward hound kostar från 295 kr hos Hungarian PetNet.
Finns i flera färger och storlekar – jag har själv klickat hem den minsta i silver.


Smarta Pet Sling kommer från samma ställe.
För 299 kr får du ställbar axelrem, säkerhetshake och resår i öppningen.


Mångsidig kvalitetsväska från klassiska Sherpa bag, 999 kr hos Le chien.
En bonus är att den är godkänd på flyget!


Hundskafferiet säljer både ryggsäcken från Trixie …


… och Gibbons axelväska med extra stadig bärrem.
För ännu fler väsktips, glöm inte att kolla hela kategorin Doggybags!


Kommentarer
Postat av: I våran lilla vrå (C)

vilket bra tips.. dock lite för sent för mig! Nu har ju Betty blivit stor och kan gå själv. Men förut så bar vi runt på henne när långpromenaden skulle va. Puh, de va jobbigt!! Men om jag skulle välja nån av dessa tips, så skulle jag välja den första. Den verkar bät i mina ögon, då kan vovven se framåt.



kram

2009-08-06 @ 08:28:41
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Åh vad fiffigt. Den översta skulle vara perfekt åt Engla - för hon är en knähund utan dess like. Om hon fick bestämma skulle hon åka i knät större delen av dagen så hon får bli kliad och får en massa uppmärksamhet :)

Bortskämd? Nädå ;)

2009-08-06 @ 10:21:15
URL: http://www.ellinor.net
Postat av: Jonna

Vi har en sådan magväska (högst upp) Pet-A-Roo och vi tycker att den är superbra. Vår lille är inte så pigg på att ligga i väska när vi är i stan och det går ju liksom inte låta han att gå runt och bli påtrampat heller. Och även om man inte skulle tro, 2,7kg hund blir tungt att bära efter en stund. Så magväskan har varit perfekt köp, super fiffigt när man shoppar eller reser - man har både händerna fria och lillen sitter tryggt (och lugnt). Han kan till och med sova i den.

2009-08-06 @ 10:35:50
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Många bra tips! En sling bag skulle man nog kunna sy med kraftigt tyg, fast om jag skulle köpa en väska hade det nog varit mer nytta med en Sherpa bag..

2009-08-06 @ 12:10:06
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: Elin

Yäääj!

Gillade väskmodellen längst upp och inte så farligt dyr heller! Tack snälla för detta bra inlägg. =)



Må så gott

2009-08-06 @ 22:34:17
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0