Trotsa kylan med Theo

2008-11-24 @ 10:33:58
Snöstorm - då har vi fler värmande tips! Isländska märket Theo gör rejäla kvalitetsplagg med genomtänkta detaljer och har två snygga jack-alternativ i vinter. Modellen Eskimo med ärmar samt Vest - som är just en väst. De är vind- och vattentäta och varmt fodrade med fleece. Båda har pälskantad luva som går att knäppa av och under finns en krage som man då kan rulla upp. Jackorna har hål för koppelfästet och går att reglera med dragsko. Plagget med ärmar har långa sådana som lätt kan anpassas efter benlängd genom att man kavlar upp eller kortar av.

Priserna är
ganska saftiga (ord pris 595 kr) men jag tycker att kvaliteten är värd några extra kronor. Det lönar sig dock att jämföra olika butiker - och jag har så klart gjort jobbet åt er. Hos Anicare kan du fynda vissa färger och storlekar för 389 kr och uppåt. Pets in Town har enstaka plagg för 425 kr och uppåt. Tredje anhalten, om du har en liten hund (XS-L), blir Spoiled dog som med 20 % rabatt på märket nu tar 479 kr för såväl jacka som väst. Har du en större vovve? Inga problem, jackan görs upp till 3XL och västen ända upp till 5XL! Kika in hos All4Dogs - men tänk på att prislappen då har växt i takt med plagget. XL och uppåt kostar från 729 kr.


Jackan finns i 6 färger:
Rosa, vit, khaki, grön kamo, rosa kamo och svart med reflekterande kantband.


Västen finns i 5 färger:
Grå, röd, grön kamo, rosa kamo och svart med reflexband.


Theo klär även de allra största - med rygglängd upp till 75 cm!

Kommentarer
Postat av: Indra

MyOne här i Borås kör på en hel del Theo i sitt sortiment, men den rosa har jag aldrig sett. Såå söt! =)) Men jag har nog jackor så det räcker en liten stund nu. Det finns annat jag vill ha och behöver mer nu, Hurttaoverallen till exempel. ;-) Maggie är verkligen jättesöt i sin röda!



Hoppas du mår lite bättre idag. Skönt att du kunnat vara ute på familjepromenad men spring inte ute för mycket i snöstormen, då ligger du snart där igen. ;-)

Varma kramar! //Indra

2008-11-24 @ 15:25:57
URL: http://blog.cherlindrea.se
Postat av: Evvelina

Hej!



Undrar om du vet om den svarta Theo jackan? tycker inte den ser likadan ut som dom andra färgerna? Är de kanske för att den har reflex i sömmarna? Har en dvärgpinscher på 13 veckor som fryser jätte mycket nu. Hon skulle järna vilja ha en snygg jacka ute i snön ;) undrar vart du har fått tag på den rosa? MVH Evvelina

2008-11-24 @ 17:05:06
Postat av: Ira å Mio

Söt jacka..

Ja hoppas oxå att fleece overall kommer snart samt att det PASSAR!! dagiset kom på ngt jag ej tänkt på de tig på Mio tröjan sen regntäcke ovanpå så var han varm och inte våt i snöstormen... smart tills fleece kommer.. längtar!!



Ja hur jobbar du? dvs hur ser det ut för dig. jag har en väldig knasig arbetstid ibland jobbar jag enbart kväll,helg och läger vecka som oftast är förlagda till lov.

Men i stort sett är jag nästan alltid hemma onsdagar o fredagar för Mio går på dagis 3 dgr/vecka bara förutom 1 ggr i månaden jobbar jag i uppsala ons-fre då rycker mormor in :-)men vissa dagar e jag hemma fler dagar än bara ons o fre så jag e ganska flexibel o ses jättegärna dagtid..

M x 2 kan väl busa av sig i ngn rastgård eller ngn ställe innan vi fikar? Frågade om himmelska i ett mail men ej fått svar ännu hihi vad tycker du om stället?? Kanske ta stället så jag får testa den oxå.. nästa vecka?? denna vecka fullt upp.. men nästa vecka skulle funka fintfint. kraam

2008-11-24 @ 18:52:22
URL: http://misscokoris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0