Dressed for success

2008-05-26 @ 16:02:22
Under helgens shoppingtur passade vi på att prova ett par härliga sommarklänningar från DoggyDolly - nyinkomna hos Small to big. Jag föll pladask för "Jessica Barker", en prickig halterneck i tunt tyg med rejäla volanger. Men den passade inte! Maggie har oftast storlek M
i DoggyDollys kläder, men även S var för stor i den här modellen. Eftersom klänningen knäpps med ett enda kardborreband under magen måste det sitta exakt för att kjolen inte ska halka
på sniskan när hunden rör sig.


Halterneckklänningen finns även i marinblått och kostar 259 kr.


Nästa provning gick dock betydligt bättre. Här sitter klänningen i M som en smäck på Maggie! Snacka om bondromantik med rutorna och all spets. Jag ser redan framför mig hur hon blir sötast på midsommarfesten ...


Lantligt romantiska klänningen "Miss Pepita" finns i rött eller svart. Kostar också 259 kr.


Kommentarer
Postat av: Mona

Men så söta klänningar! Jag tror jag måste köpa mig en liten en jag med! ;-)

2008-05-26 @ 18:10:07
URL: http://monaihallen.blogspot.com
Postat av: Mona

Hund alltså. Inte klänning... Först hund, sedan kläder.

2008-05-26 @ 18:11:03
URL: http://monaihallen.blogspot.com
Postat av: Josefine

Herregud fel fel FEL!

Det är synd om djuren att trycka på dem en massa kläder det är förhelvet HUNDAR.

Och sommarbilden, tänk dig själv att ha kläder på sommaren.? -.-

2011-02-17 @ 11:04:27
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Josefine: Jag kan lugna dig med att det inte är det minsta synd om Maggie. Hon har ett härligt liv! Och på sommaren bär hon ganska sällan kläder, men det här är ju faktiskt en blogg om hundmode ;)

2011-02-17 @ 12:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0