Från Peru till pudeln

2008-12-18 @ 01:36:21
Produktutveckling pågår i stickfabriken. Nu skapas en färgsprakande volangklänning, kantad med päls à la fjäderboa. Av mjukaste merinogarn - som är handspunnet och handfärgat av kvinnor som lever i små jordbrukskollektiv i Peru. Och inte nog med att det är vackert, man gör en god gärning när man köper garnet eftersom pengar från försäljningen går till att bygga och driva en skola uppe i bergen! I dag kom en provlapp på posten, tillsammans med frestelser som att klänningen råkar vara i Maggies storlek. Gissa om det funkade? Monica - vi slår till!


Tjuvtitt!


Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

En riktig delikatess- hoppsan nu låter det som om jag vill äta upp Maggie! fniss

2008-12-18 @ 03:48:27
URL: http://misscokoris.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Så glad jag blir:)

2008-12-18 @ 07:05:17
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: Lori

Nu är jag super avis igen ! Den är så fin! Hoppas Maggie blir nöjd med köpet.

Tack för kommentarerna hos mig. Jag har undersökt båda kemiskkastrering och chipkastrering och det kanske hjälper ja, men tydligen liknas det med doping och då kan man ändå inte ställa ut. Vi får se, för min del lutar det åt operation men min man skyddar Guccis kulorhimlar så som karlar emellan görs Kramar på dig

2008-12-18 @ 09:53:40
URL: http://30something30.blogspot.com/
Postat av: Karin

Svar: Det knäppa är att det är Ludde som bestämmer egentligen, direkt han höjer rösten så går Sigge undan men han brukar vanligtvis inte bry sig så mycket om Sigge glufsar i sig mer mat men den här gången måste det varit jäkligt gott :)

Jag har en liten fråga, Hinner verkligen Maggie använda alla kläder hon har? Jag tror hon har större garderob än mig vid det här laget ha ha ha :)



KRAM

2008-12-18 @ 10:38:35
URL: http://sakerochting.se
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Karin: Nja, Maggie hinner nog inte riktigt använda allt. En del blir liggande medan andra plagg blir favoriter som verkligen slits ut. Men alla plagg bär hon åtminstone en gång - som en riktig primadonna!

Kram!

2008-12-19 @ 00:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0