Back to black

2008-08-19 @ 20:02:10
Yes, paketet från Le chien kom redan i dag! Maggie och jag packade upp ett svart linne med
körsbär (ingen har väl missat min faiblesse för körsbärskläder?) och texten Waiting for Mr Right.
Visst passar det bra nu när lillan löper! Svart är också vårt nya Flexikoppel Petite Elegance,
i högblank pianolackfinish. Vi har länge nobbat Flexi, eftersom jag anser att hundar antingen ska gå fint i koppel eller gå lösa. Jag hatar när ouppfostrade hundar gör vad de vill tio meter framför en ägare med noll koll - och dessutom kan linan orsaka bränn- och slitskador. Men! Det finns ju faktiskt miljöer där man inte kan/vågar ha hunden lös, och hundar som inte klarar att gå lösa alls (för att de t ex jagar) men som man ändå vill kunna ge lite frihet ibland. Så nu ska vi testa!
Kvaliteten känns suverän. Och kopplet förtjänar verkligen sitt namn. Pyttelitet - men så elegant!
Linne, 155 kr, och Flexi Petite Elegance, 295 kr.

Allt i paketet var faktiskt inte svart. Jag klickade även hem lite rosa prylar till en viss griffontjej
som snart fyller år, och en cerise sweatshirt till Maggie. Tröjan har sportig design med turkosa
revärer och är praktisk med både dragkedja och en koppelring i nacken (outfitbild kommer!).
Och så får vi ju inte glömma den efterlängtade pudeltrosan! Kan vara det sötaste jag har sett.


Trosa, 195 kr, och sweatshirt, 225 kr (finns även i turkos/gul och brun/orange).
Som vanligt skickade tjejerna på Le chien med lite extra presenter - tack så mycket!


Kommentarer
Postat av: Linda

Tröjan var ju supercool!! Och verkligen rätt i tiden!

Åhh va jag håller med dig om flexikoppel! Vart enda ord! Trodde jag ver den enda som tyckte så=)

Vi har också ett litet svart flexi för skogspromenader och när vi är på landet. Då är det perfekt... Jag är en alldeles för nojjig mamma för att lille Bertil skulle få irra omkring lös...=) Tänk om lille Berra skulle irra bort sig... Skulle inte klara sig länge utan mamma =)



kram

2008-08-19 @ 21:32:06
URL: http://bertilblogg.blogspot.com/
Postat av: WacinoM

Hittade denna bloggen genom bloggen: Strickor och Naglar.

.

En sån underbart söt liten voffsing du har .... inte undra på att den som är duktig och kan vill sticka en tröja till voffsingen (jag syftar på Monica).

.

Hoppas du sätter ut ett foto när "tröjan" har kommit ....

2008-08-19 @ 22:05:16
Postat av: Pia

Snygga saker :D

Cisco tappade allt koppelvett efter bara några dagar i flexi. Så nu är jag skraj för att använda det. Tycker som du att hundar ska gå bra i vanligt koppel eller vara lösa. Men visst... de stackare som inte kan vara lösa måste ju oxå få lite rörelsefrihet. Som tur är bor vi så de kan vara lösa en stor del av promenaden. Helt underbart!



kramis

2008-08-19 @ 22:18:37
URL: http://vov.psdekor.nu
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

WacinoM:

Hej, vad kul! Tack så mycket :)

Klart det kommer bilder på Monicas tröja. Jag och Maggie ska vakta brevinkastet noga i morgon!

2008-08-19 @ 23:25:34
Postat av: pudelflicka

Ja du kan tro de har det roligt här hemma nu när alla löper. Lilla Milly fattar inget.

Kan du inte ta med trosorna så jag kan se hur den passar och vilken storlek jag ska beställa till mina när du kommer.

Kram Hedvig

2008-08-20 @ 07:46:18
URL: http://www.pudlarpelargoner.blogspot.com/
Postat av: Little Peaché

Sv: ja precis! på fredag är vi också stockholmsbor!



kram på dig

2008-08-20 @ 10:27:35
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Karin

Jag har en med oklanderlig stamtavla och en med tvivelaktig härkomst - till när hon söker Mr Right menar jag :) Den tröjan var supersöt. Väntar på en bild på henne i trosan också btw. Ang. Flexikoppel så håller jag fullständigt med men vi har ett också till Sigge för han har en tendens att jaga skotrar på vintrarna och det är ju inte så kul. Då tappar han nämligen hörseln också och hör inte när man säger stanna :)



Om du skaffar dig en gravatar slipper du vara en liten djävul när du kommenterar hos mig hi hi hi.

KramiZ

2008-08-20 @ 10:48:48
URL: http://sakerochting.se
Postat av: Alisa

Det är livsfarligt att komma in p din blogg, man blir shopping galen. vill köpa allt till Leeloo och Gizmo!

2008-08-20 @ 13:58:09
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: pudelflicka

Tycker som du om Flexikoppel. Fattar inte varför folk användar det ! Har man inte lärt sin hund att gå brevid så har man missat det viktigaste i hundens uppfostran.

Kram Hedvig

2008-08-20 @ 14:19:16
URL: http://www.pudlarpelargoner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0