Puppias vårkollektion

2008-04-02 @ 01:08:51
Vår- och sommarplagg från klädjätten Puppia har börjat droppa in i utländska webshops och ska enligt uppgift nå Sverige när som helst. Jag fick en sneakpeak på kollektionen redan i vintras men är inte särskilt imponerad. Puppia håller alltid hög kvalitet men jag efterlyser mer nyskapande design! I vår blir det som vanligt lite gulligt, lite tufft, lite basic och lite sportigt. Några godbitar finns dock ? de här tänker jag lägga beslag på åt Maggie:
image56
image57
image58image59
"Hangeul hoodie", "Love me", "Nymph collar" och "Nymph lead". Pax för det gula setet!

En grej som förbryllar mig lite är att Puppia lanserar fyra lyxiga festplagg som nya för säsongen. Det är bara det att kläderna fanns med i Puppia Tokyos kollektion redan hösten/vintern 2006. Å andra sidan ligger ju Asien, och främst Japan, ljusår före västvärlden när det gäller hundmode. Och vad gör det att märket recyclar lite när man bjuds på en sådan här fullträff?
image60
Kappan "Diva" lär bli snuskigt dyr - men Maggie måste ha den. Snacka om posh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0